Köpte mig en 328 touring för ett tag sen. Har nu efter ett par veckor märkt att när man står på tomgång och lyssnar noga så hör man ett lätt kluckande ljud ifrån motorrummet, hörs dock endast inifrån. Skit svårt att ens höra från vilken sida det kommer från också. Klucket påverkar inte något alls, tomgången är jämn. Kommer i typ 3 sekunders intervaller. Ska man försöka bokstavera ljudet skulle jag nog skriva KLÖ-KLÖCK.
Har ingen aning om vad det kan vara, vet bara att jag inte vill ha det ljudet.
har samma problem en del säger motorkuddarna eller dylikt en del säger diffen och en del säger kopplingen men min bil e36 328i låter det förjävligt verkligen metalliskt klickande som en kedja kuggar över och eftersom koplingen är bytt borde det inte vara det men hoppas någon där ute vet.
Aj då... Det känns som att det skulle kosta en slant att åtgärda VANOS fadderullan. Har fått lite hints på att ac-kompressorn kluckar lite grann. Har själv ingen aning, men tack som FAN för svaren !!
på min bil kommer ljudet när du startar och hela kupen börjar skaka som hela motorn och låda sitter löst...
Då är det nog inte vanos'sen som har oljud i ditt fall, låter som du skulle vara utan motorkuddar, eller bilen inte går på alla cylindrar, kollat tändstiftena? Om alla är ser lika ut, eller ifall något ät blött / kolsvart.
på min bil kommer ljudet när du startar och hela kupen börjar skaka som hela motorn och låda sitter löst...
Då är det nog inte vanos'sen som har oljud i ditt fall, låter som du skulle vara utan motorkuddar, eller bilen inte går på alla cylindrar, kollat tändstiftena? Om alla är ser lika ut, eller ifall något ät blött / kolsvart.
du har alldeles riktigt ena motorfästet hade hade totalt gått av