Måste vända mig till den stora massan och försöka få tipps om vad man kan försöka hitta på...
Problemet är att Steget till Basen slår av efter ca en timme.
OAVSETT vilken volym jag spalar. så går steget i protekt.
Steget kommer just från service hos DD.
Bänkat hos dom i 40 timmar utan problem.
men i min bil Vill det bara inte fungera som det ska.
Så nu efterlyser jag ideer tankar och saker som kan provas för att kunna lista ut vad som är probmet.
Bilen är en BMW E39
90Ah Generator.
3 st Batterier. Global 240Ah, 140Ah, och orginal 90Ah.
50mm2 kablar mellan batterier.
70mm2 Dragna från Batteri
Skyldemarks kabelskor och batteri terminaler
Vid 3/5 volym har jag 13,4V på slutstegs plinten.
Provat Annat slut steg, 3 timmar spelning utan problem.
(Gammalt Zakery 300W)
Lågnivå kabel med skruv anslutning.
2 andra slutsteg DLS A1 och A3 spelar på utan problem
Med Likadana lågnivå kablar och ansluten på samma sätt i batteri banken.
Steget blir varmt men inte mer en 40grader ca. Har inte mätt.
Ever att steget går i protekt, Slår man av och på. Sterion "remote" fungerar det i 10 minuter, sedan 5min, och sedan en minut.
Får en känsla av att något blir varmt, Men bara en känsla...
Har någon någon bra ide vad som kan ställa till det.. Då det är kombinationen Bil och steg som strular, Steget fungerar och om jag har ett annat steg fungerar det i bilen...
HJÄLP MIG!!!!
Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]