zovix skrev:
Vettemannen skrev:
zovix skrev:
Undrar varför man direkt funderar på om de var på verkade av alkohol eller droger.
Även om man kör fort å in i helvete kör man inte av vägen om man kan köra bil. Mina tankar går till de anhöriga och jag hoppas mina farhågor är ogrundade!
R.I.P
Ta och kamma dig nu! Titta på förare i motorsporten, jag anser att dom kan köra men ändå kör dom av vägen!
/Benny
Jo visst gör dom det, mitt uppe i en jakt på någon hundradel där en så sen inbromsning som möjligt gör skillnaden mellan vinst eller förlust och andra bilar runt i kring som förhindrar det optimala spårvalet. D.v.s. Knappast jämförbart med landsvägskörning.
Köra fort på landsvägen går utmärkt att göra, dock inte säkert men det är en annan fråga,
men vet man att landsvägen är tom och man känner till vägsträckningen kan man bromsa och ta kurvan etc. I en avsevärt högre hastighet än laglig. Man riskerar naturligtvis tredjeman. Allt det där oförutsedda som kan hända, men vad jag vill komma till är att hur sund det än var om de fyra så körde föraren av en eller annan anledning över sin förmåga och folk har jävligt kvickt för att jämt klaga på farten. Det kanske var så enkelt att han körde i 169 och skulle byta låt på stereon... Dvs riktade sin uppmärksamhet bort från vägen. Eller så var han full eller så somnade han.
Det är inte farten som dödar utan det plötsliga stoppet.
P.s. Du behöver "bara" köra 90 in i ett träd för att total demolera bilen och förmodligen döda alla där i, varför jag med hänvisning till fena tråd föreslår en säker fart på våra landsvägar satt till 30 km/h så alla miffon kan överleva...
Mvh Magnus
Men vet man verkligen om landsvägen är tom????
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!