3342
Sök

Startspärr problem defa larm 800serien

39 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
hallå. har ett jobbigt problem med mitt defa larm.  larmet är nödavaktiverat men startspärren går i en liten stund efter att man har stängt av bilen :S ganska jobbigt att behöva nödavaktivera det varenda gång man ska starta bilen..   Har försökt koda in ena larmdosan men det går inte (batterierna i dosan är nybytt). så då kan jag ju heller inte ändra några parametrar..  Larmet har aldrig krånglat förut, utan helt plötsligt en dag när jag skulle starta bilen så gick det inte och larmet började tjuta. Det var då jag gjorde nödurkopplingen.och sen dess har det spökat:S    det är ett defa 800 serien.

Forummoderator
18 038 Inlägg
6 juni 2011
Skriv vad det är för bil.

Dieselsmurfen

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

39 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Skriv vad det är för bil.

Dieselsmurfen

En bmw 318is  -92,   silver färgad. taklucka, 17000 mil

39 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Prova med en annan fjärr under förutsättning att du gör inkodningen rätt.

får göra det.. kopplade bort startspärren så länge.  Skulle vilja få till det så man kan låsa bilen utan nyckel tongue det är anledningen till att jag fortsätter krångla med det:P   Men är det vanligt att huvudenheten går sönder?

39 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
Gison skrev:
Swedenrockers skrev:
Prova med en annan fjärr under förutsättning att du gör inkodningen rätt.

får göra det.. kopplade bort startspärren så länge.  Skulle vilja få till det så man kan låsa bilen utan nyckel tongue det är anledningen till att jag fortsätter krångla med det:P   Men är det vanligt att huvudenheten går sönder?

Eller eftersom att larmet fungerade och tjöt för mig häromdagen så är den ju hel. Men mottagaren i den kan ju kanske vara dålig..

Sök