Kanske inte direkt tester i labb, men bra mycket bättre än alla "jag tror nog/tyckar att det känns-" åsikter som det finns. Bra jobbat!
Jag är ganska säker på att panelfiltret är bättre än konfilter såvida du inte bygger en ordentlig box med värmeisolering runt omkring.
Jag har själv gjort lite tester av annan karaktär. Jag skaffade ett öppet K&N filter för någon månad sedan till min Turbo Vitesse, mest för att det är billigare än originalfilter och tvättbart. Nu under den varma perioden vi haft har jag känt att det drar varmluft, så jag slängde i en digital termometer och körde. Vid stillestånd efter lugn körning steg temperaturen kring filtret till 38-40grader, ca 25 ute. Hård körning så steg tempen runt filtret även på motorväg till över 30grader. Ingen ventilation alltså runt filtret även i motorvägsfart. Hård körning mellan rödljus kunde ge 45-50grader runt filtret.
Sedan byggde jag en box med isoleringsmatta, silvriga sorten 10mm tjock. Relativt tät åt alla hål förutom mot batteriet, och maskerar även intercoolern som sitter framför filtret. Efter att jag byggt boxen kommer tempen upp i 30 grader vid samma sorts körning som förut gav 38-40 och vid körning över 70 sjunker tempen direkt till utetemperatur. Pick up är betydligt bättre.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.