2627
Sök

Kan man besiktiga med strechade däck ?

Bil plåtslagare
70 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
hej hej, jag har 195,45,13 på mina 8,5" breda fälgar = mkt strech, går det igenom besikningen både med strech och att dom sticker utanför bilen ?? det är iofs bara efterkontroll men ändå ? har testat å ringa men väntetider på över en halvtimme har jag ingen lust med .. MVH

/ Karvonen / Das Auto

Mascot1
7 juni 2011
Det är väl bara att slänga på ett par små originalhjul när du ska köra in den till bes? smile

Bil plåtslagare
70 Inlägg
2 924 Inlägg
Mascot1
7 juni 2011
Finns säkert någon som du kan låna av. Problemet lär väl bli att dem sticker ut så mycket utanför bilen.

2 230 Inlägg
7 juni 2011
enl lagen/regler så nej då dom sticker utan för hjulhusen.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

rangerthefuhrer
7 juni 2011
e de bara efterkontroll spelar de ju kvitta, dom ska ju kolla dina "2or" inget annat.

eller har du en 2a på kasst mönster????
Senast redigerat av rangerthefuhrer (7 juni 2011)

2 230 Inlägg
7 juni 2011
rangerthefuhrer skrev:
e de bara efterkontroll spelar de ju kvitta, dom ska ju kolla dina "2or" inget annat.

jo visst ska dom det men ser dom nått dom inte gillar då så kan dom ju fortfarande slå ner på det.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

KHRacing
7 juni 2011
rangerthefuhrer skrev:

Helt fel.

Bilprovnings regler är så utformade att om de plötsligt vill det, utan direkt anledning, så kan de utföra en fullständig besiktning.

1 679 Inlägg
7 juni 2011
gäller det inte att däckmönstret ska vara innanför hjulhusen?
Så har jag fattat det, så om själva däcket sticker ut gör kanske inte så mycket, finns väl gränser på allt men smile

Bil plåtslagare
70 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
va inne å frågade på besiktiningen, dom sa så att dom får sticka utanför typ 1 cm lr va de va, å mina sticker utanför typ 3 cm så de gick bet, men fick löst andra hjul så nu e den godkänd å dom breddade fälgarna sitter på igen big_smile

/ Karvonen / Das Auto

Sök