3249
Sök

Chippa saab 95 -02. vilken box ska ur och var sitter den?

1 168 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
Tja! ska skicka iväg min box för ska chippa bilen till steg 1. Fick en beskrivning i telefon var boxen sitter som jag ska plocka ur och skicka iväg. därimot förstår jag inte och vill inte ringa och vara till besvär, så jag undrar var boxen sitter, som dom ska chippa. han sa i telefon att dom kallar den för styrdon bara.
Han sa passagerarsidan fram, i motorutrymmet? Är en saab 95 2,0t -02!

Tacksam för hjälp, att puttra 64mil tur och retur känns lagom kul för man inte hittar boxen sad

Mvh!
Senast redigerat av jimmzzan (8 juni 2011)

Tvivlare
2 266 Inlägg
8 juni 2011
sitter på torpedväggen bakom handskfacket, inne i bilen smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

1 168 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
MantaRobin skrev:

Jaha! haha, tack så mycket. smile smile

Tvivlare
2 266 Inlägg
8 juni 2011
jimmzzan skrev:
MantaRobin skrev:

Jaha! haha, tack så mycket. smile smile

Ska stå nåt om Trionic 5 eller 7 på den, silvrig metallbox smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 juni 2011
MantaRobin skrev:

Ja vill han chippa styrboxen till automatlådan så är det den boxen han ska skicka iväg, ska han chippa styrdonet som styr motorn är det boxen som sitter under plastlocket vid vindrutan han ska skicka iväg...

Öppna huven och lossa plastlocket som sitter över torkarna och det sen sitter boxen på passagerarsidan lite fint smile.

EDIT: Kom ihåg något om att SP hade någon anvisning för det här och här är den:

http://speedparts.se/arkiv/anvisningar/box/box95.htm
Senast redigerat av TBOC_Razor (8 juni 2011)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Tvivlare
2 266 Inlägg
8 juni 2011
TBOC_Razor skrev:
MantaRobin skrev:

Ja vill han chippa styrboxen till automatlådan så är det den boxen han ska skicka iväg, ska han chippa styrdonet som styr motorn är det boxen som sitter under plastlocket vid vindrutan han ska skicka iväg...

Öppna huven och lossa plastlocket som sitter över torkarna och det sen sitter boxen på passagerarsidan lite fint smile.

Hur kan de va att där står trionic på den då? eller de e bara nyare som har den där?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 juni 2011
MantaRobin skrev:
TBOC_Razor skrev:
MantaRobin skrev:

Hur kan de va att där står trionic på den då? eller de e bara nyare som har den där?

Tänker du verkligen på 9-5 ?

Vad jag vet har den aldrig suttit där på 9-5 utan under huven, precis som 9000.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Tvivlare
2 266 Inlägg
8 juni 2011
TBOC_Razor skrev:
MantaRobin skrev:
TBOC_Razor skrev:

Tänker du verkligen på 9-5 ?

Vad jag vet har den aldrig suttit där på 9-5 utan under huven, precis som 9000.

Ja, jag har bestämt för mig att jag brukar se en trionic-box där när jag byter kupéfilter på dom.. men nu blev jag osäker tongue

23 Inlägg
9 juni 2011
Styrboxen sitter på höger sida under vindrutan på alla saab 9-5 !!

Hälsningar
Dennis Stendahl / Bil & Motor i Helsingborg

Sök