2618
Sök

Vilken skillnad i kvalitét är det på icke orginaldelar vs orginal

5 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
#1
Hallå

Jag skulle vilja veta hur icke-orginaldelar står sig i kvalitet mot orginaldelar.
T ex en drivknut till min Audi A4. På mekonomen kostar de 2300 kr.
http://www.skruvat.se/Yttre-Drivknut-P18422.aspx kostar den 799kr.

Hur står sig den i kvalitet mot den på mekonomen? Finns det några erfarenheter av
vilka 'pirat-märken' som är bra och vilka som är dåliga?

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
8 juni 2011
#2
spke skrev:
Hallå

Jag skulle vilja veta hur icke-orginaldelar står sig i kvalitet mot orginaldelar.
T ex en drivknut till min Audi A4. På mekonomen kostar de 2300 kr.
http://www.skruvat.se/Yttre-Drivknut-P18422.aspx kostar den 799kr.

Hur står sig den i kvalitet mot den på mekonomen? Finns det några erfarenheter av
vilka 'pirat-märken' som är bra och vilka som är dåliga?

Man brukar säga att man får det man betalar för.

Om det var jag så skulle jag ha släng ut lite extra för original delar, för visserligen kan den andra vara billigare, men det blir nog dyrare i längden.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

248 Inlägg
8 juni 2011
#3
Jag skulle lätt köpa från skruvat. har själv köpt grejer där ifrån och det har alltid varit bra


5 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
#4
Okej, jag har just testat att ge fullt rattutslag och sedan gasa lite grann. Det låter då ungefär som om man skulle ta en skiftnyckel och knacka snabbt och lätt på en plåtfälg. På båda sidor, lite mer på den ena. Betyder det att drivknutarna är slut då?

Med nya knutar låter det ingenting då eller? och 2300 x 2 = 4600 kr för nya drivknutar. Lägg dessutom till nya bromsskivor och belägg + lite andra småkostnader. Trökigt.

När man demonterar knutarna, hur ser man om dom är slut? glappar dom eller är 'kuggen' slut eller vad?


Sök