Jag kopplade in en laddtrycksmätare på min 850 T5 förra sommarn, (knippsade av slangen som går till den originala mätarn och satte dit den nya slangen till nya mätarn)...allt funkade prima. Nu när jag var ute o körde för någon vecka sedan så hände det ingenting på mätaren. Testade o koppla in den originala igen men ingenting hände där heller...Tips på vad felet kan vara?
Läkage på slangen någonstans. Kolla på insuget där andra änden ska va. Kan ha gått av eller hoppat av.
Annars är det bara att följa den tills du ser något
hade vart bättre du tog bort plastskyddet under ratten 3-4 skruvar sen satt ett T kors på orginal slangen, då har du fungerande vakum i orginal panelen, ser lite roligare ut också. Som sagt du har förmodligen klämt den så många gånger att den gått av eller nästan. står mätaren på helt noll? Bilen borde bli lite orolig med så stor vakumläcka.
Läkage på slangen någonstans. Kolla på insuget där andra änden ska va. Kan ha gått av eller hoppat av.
Annars är det bara att följa den tills du ser något
hade vart bättre du tog bort plastskyddet under ratten 3-4 skruvar sen satt ett T kors på orginal slangen, då har du fungerande vakum i orginal panelen, ser lite roligare ut också. Som sagt du har förmodligen klämt den så många gånger att den gått av eller nästan. står mätaren på helt noll? Bilen borde bli lite orolig med så stor vakumläcka.
Det behöver den inte göra. På våran 945 hade slangen hoppat i skarven som finns under brädan. Den gick inte något märkbart sämre. Kanske lite orolig tomgång eller något men inte mer
Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Läkage på slangen någonstans. Kolla på insuget där andra änden ska va. Kan ha gått av eller hoppat av.
Annars är det bara att följa den tills du ser något
hade vart bättre du tog bort plastskyddet under ratten 3-4 skruvar sen satt ett T kors på orginal slangen, då har du fungerande vakum i orginal panelen, ser lite roligare ut också. Som sagt du har förmodligen klämt den så många gånger att den gått av eller nästan. står mätaren på helt noll? Bilen borde bli lite orolig med så stor vakumläcka.
Det behöver den inte göra. På våran 945 hade slangen hoppat i skarven som finns under brädan. Den gick inte något märkbart sämre. Kanske lite orolig tomgång eller något men inte mer
Exakt, orolig tomgång, bilen går inte som den ska, Det är inte alltid den ens reagerar på det, men i 95% av fallen gör den det. Och nu är 945 långt ifrån lika känsliga som 850 på just vakumdelen.
Det är enkelt fixat iallafall bara börja ena änden och gå till andra.