Te.x bromsarna är bättre än 9000. 900 är mer modern än 9000 speciellt inredningen. Men Aero o Jubileumsmodellen ser bättre ut nu. Allt som är orginal
Håller inte med dig, 900an han trång kupé och är inte lika komfortabel som 9000.. Bromsarna är bättre, hur menar du då?
Jag menar att bromssträckan är lite bättre än 9000. Därmed håller jag med om att 900 o 9-3 är en trång kupe. 9000 o 9-5 är mer bekväma o komfortabla. Jag börjar oxå undra värför 9000 o 9-5 inte fanns som cab. Det borde vara så att det finns även större modeller som cab
SAAB har aldrig gjort sina stora modeller som cab, då dessa är mer familjebils inriktade vid lansering. Enda fördelen med NG900 är bultdelning (5x110) vilket gör att man kan plocka bromsar från ex 9-5 aero osv.
Vilken av dessa ska jag ta tycker ni? Skulle gärna velat ha automaten, men dricker den ej lite väl mkt?
Snabba svar önskas
Den manuella kan du garanterat pruta på eftersom den har "tråkigaste" motorn. Automaten dricker mer, men den såg fin ut förutom skärmen. = Du bör kunna pruta på denna också.
Båda ser väldig fräscha ut. Dricker automataren nämnvärt mer än den tråkiga ?
Annan motor+ automat= högre förbrukning. Hur mycket beror ju dock på lådan och motorns skick samt förarens högerfot.
Min bruksautomatare med 2.3t motorn låg runt 1-1.3l/mil blandad/stadskörning med varierande högerfots läge.
Den manuella kan du garanterat pruta på eftersom den har "tråkigaste" motorn. Automaten dricker mer, men den såg fin ut förutom skärmen. = Du bör kunna pruta på denna också.
Båda ser väldig fräscha ut. Dricker automataren nämnvärt mer än den tråkiga ?
Annan motor+ automat= högre förbrukning. Hur mycket beror ju dock på lådan och motorns skick samt förarens högerfot.
Min bruksautomatare med 2.3t motorn låg runt 1-1.3l/mil blandad/stadskörning med varierande högerfots läge.
Förövrigt så är det marginell skillnad mellan 94.ans aero samt 95, 96. Utseènde mässigt är det nästintill enbart ratten som skiljer. Samma motor och turbo i samtliga 94-98 gen.
Förövrigt så är det marginell skillnad mellan 94.ans aero samt 95, 96. Utseènde mässigt är det nästintill enbart ratten som skiljer. Samma motor och turbo i samtliga 94-98 gen.
Det är förbrukningen jag oroar mig för, kanske drar o kollar på den "tråkiga" trots allt..
Förövrigt så är det marginell skillnad mellan 94.ans aero samt 95, 96. Utseènde mässigt är det nästintill enbart ratten som skiljer. Samma motor och turbo i samtliga 94-98 gen.
Det är förbrukningen jag oroar mig för, kanske drar o kollar på den "tråkiga" trots allt..
Bästa rådet jag kan ge dig är att inte stressa. Finns ganska många olika a50 och en del aero bilar ute, så du har "råd" att vara kräsen.