3240
Sök

Hur mycket kör ni privat?

Superstar
511 Inlägg
12 januari 2007
Trådstartare
Satt o reflekterade över det själv när jag funderade på vart alla mina pengar tar vägen. Kör en väldigt massa privat tycker jag. Har kört i jobbet oxå men tänkte framförallt privat. Kom på vart alla mina pengar försvinner tror jag big_smile

Sen jag köpte senaste bilen och ställde på den 22:e december (3 veckor) har jag kört över 400 mil med den!!! sad Har haft körkort och kört bil i 6 år nu och jag uppskattar att jag har kört en bra bit över 25.000 mil... känns som det är rätt mycke? roll

Hur mkt kör ni andra privat?

Mvh
Ola "Katamso" Ericson
Senast redigerat av Katamso (12 januari 2007)

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
12 januari 2007
oj oj d var inte dåligt smile

ingen aning om hur långt ja har kört men snittar väl på 2000mil / år privat

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

44 Inlägg
12 januari 2007
Varierar, men i år blir det nog ca 2500 mil privat. Ungefär som under 2006.
Senast redigerat av Pomela (12 januari 2007)

Superstar
511 Inlägg
12 januari 2007
Trådstartare
Ja jag tyckte väl det oxå att jag kör förbannat mkt sad men det blir ju alla utställningar på sommaren o sen dags tripper till andra städer o sånt... man bor ju i det döda hörnet av sverigen.

Fler nu... hur mycke kör ni? big_smile

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
12 januari 2007
Ja du..jag har bara haft körkortet sen den 23 november....så jag har inte kört såå mycket....men jag kan nog chansa på iallafall 250-300 mil tongue (de kanske förklarar varför jag har haft lite ont om pengar på sistone? tongue)
Senast redigerat av THEBADGUY (12 januari 2007)

Allt för den där jävla hatten!

873 Inlägg
12 januari 2007
Kör ca 1000 mil om året i regelbundna vardags och helg resor.
Antar att till och från varje dag räknas eftersom jag ändå betalat allt det själv.

Sedan får man väl plusa på semester resor och sådant på det.
Blir väl en del.
Senaste sådan jag gjorde var bara över tre dagar inom Sverige men det blev ändå 70 mil.

Så det är ganska svårt att säga.
Men någonstans mellan 1000 och 1500 mil om året?

Fyfasen... blir ju mörkrädd när jag tänker på att jag inte kör en enda bil som drar under litern milen..

Don't get mad, get even.

.......
2 655 Inlägg
12 januari 2007
alldeles för lite då ja inte haft råd att köpa mej en vinterbil i år tongue

44 Inlägg
12 januari 2007
Sandman skrev:
Fyfasen... blir ju mörkrädd när jag tänker på att jag inte kör en enda bil som drar under litern milen..

Ja, om man inte vet vad man ska göra med pengarna så kan man köpa sig en törstig bil. big_smile

873 Inlägg
12 januari 2007
Pomela skrev:
Sandman skrev:

Ja, om man inte vet vad man ska göra med pengarna så kan man köpa sig en törstig bil. big_smile

Mja. Så bra ställt har jag det inte wink

Men ärligt talat så "slösar" jag gärna pengar på en motorstarkare bil och känner att jag fått ut lite körglädje än att puttra fram i en klen bil jag känner mig missnöjd med.
Blir ju ändå en stor kostnad hur eller hur att äga bil.

Jag gillar acceleration smile

Don't get mad, get even.

Superstar
511 Inlägg
12 januari 2007
Trådstartare
Sandman skrev:

Ja vad ska inte jag bli då? big_smile Har inte räknat per år men 4000-5000 mil om året blir det ju nästan om jag slår ut det hmm

Men jag kan ju komma ner o dra lite mindre än litern om jag inte gasar så mkt... vilket jag tyvärr gör sad

//Ola

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
12 januari 2007
har inte hunnit åka så långt sen körkortet kom! men det har la blivit sina mil! studiebidraget går till bensin för det mesta.. sad men d e fan så kul!

hellre åka bil me större motor och bra acceleration än att köra en lite skitbil som man får pina för att den ska flytta på sig, drar ju mer soppa då..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 januari 2007
min bil har väll rullat runt 1 500 mil sen jag köpte den nån gång i juli å då är de till mesta dels bara jag som kört den, om vi säger så här, utav dom 1500 mil så har väll jag kört 1400 mil kanske, haft körkort i 2 månader, men jag räknar även med milen som jag övningskört i bilen innan jag tog kortet smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

464 Inlägg
12 januari 2007
vet faktist inte hur mycket jag kör men det blir inte så mycket just nu, kanske kör på sin höjd max 22mil i veckan,  men denna vecka så har jag endast kör 3km. förra veckan vart det 19 mil men det lär bli lite mer då pengarna kommer in på kontot, när det nu blir.

Blästermäster
112 Inlägg
12 januari 2007
Inte blir det många mil. Runt 500 har jag kört i år. Hinner inte köra allt för mycket med privatbilen när man jobbar på annan ort.

// Tomas

699 Inlägg
12 januari 2007
max 1500mil om året..

Bilgalen elektriker :)

194 Inlägg
12 januari 2007
Under de senaste 4 åren har jag hållt mig ganska stadigt på 1500 mil per år, men nu kommer jag flytta. Då kommer arbetsplatsen ligga 8 mil enkel resa, plus att pojkvännen kommer att bo ca 19 mil bort enkel resa. Plus lite semester. Plus lite nöjen. Så säg ca 4000 till 5000 mil för mig också. Yeeeha...*suck*

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
12 januari 2007
Har haft bilen sedan oktober och kört 50mil. Kör desto mer i jobbet minst 100-150 mil i veckan. Ofta så ingår inte körtiden i själva arbetstiden så det blir många h i bilen. Har kört 3000 mil med den på 6 månader

390 Inlägg
12 januari 2007
Hmm blir nog ganska mkt för mig med. Är inte alltför sällan jag kör långt.
Körde 360 mil mellan jul och nyår iaf.
850n har jag haft sen 25 augusti och kört nästan 800 mil men den, den försöker jag undvika att köra så mkt med. Förra 850n körde jag ca 4k mil med på två år men under de två åren körde jag en 740 också som kördes ca 3k mil så om man ska dra nått snitt blir de kanske 3500-4000 mil/året.
Senast redigerat av airam (12 januari 2007)

Reparatör
630 Inlägg
12 januari 2007
kör väl ca 2-2500 mil om året .. kanske 50000 totalt än i livet ..

289 Inlägg
12 januari 2007
Sedan jag köpte bilen så har jag snart kört 2000 mil sedan i slutet av augusti och det bara privat! Sedan med jobbet så kör jag kanske uppåt 10 000 mil/året, just för skoj skull skall jag nog ta och räkna ut hur långt man kör i jobbet per år inkl. privatkörningen tongue

Sök