4354
Sök

Någon med erfarenhet ang turbo konvertera D24 sugis ?

114 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#1
Halloj Dieselfantaster.

Jag har skrivit här tidigare ang "turbo" konvertering av en D24 sugis. Men skulle nu vilja ha en lite bättre guide hur man bär sig åt för att få detta projekt så simpelt och underlättat som möjligt.

Jag har läst och hört att D24Tic / D24T har oljekylda kolvar och att D24 sug är kinkigare när det gäller konvertera.

Då är min fråga då, jag har komplett oljekylarpaket från S4 som man kan eftermontera för att kylningen ska bli lite bättre, sen montera en intercooler för att skona motorn så mkt som möjligt.

Men då är frågan, hur får man oljan att cirkulera genom oljekylaren på ett bra ett? vart man tar trycket från en D24 sug.

Om man har detta och monterar detta så det blir så skonsamt för motorn som möjligt?

Jag är inte ute efter hög effekt, dock lite extra en 82hk.

Vad behöver jag? och hur bär jag mig åt ang oljekylaren jag har ? smile

All bidrag med hjälp uppskattas otroligt mycket för att underlätta projektet + bilder och tråd under bygget kommer.

Tack & Hejjj.

MVH // Dahl smile
Senast redigerat av Dahl_S4 (17 juni 2011)


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
17 juni 2011
#2
Dahl_S4 skrev:
Halloj Dieselfantaster.

Jag har skrivit här tidigare ang konvertering av en D24 sugis. Men skulle nu vilja ha en lite bättre guide hur man bär sig åt för att få detta projekt så simpelt och underlättat som möjligt.

Jag har läst och hört att D24Tic / D24T har oljekylda kolvar och att D24 sug är kinkigare när det gäller konvertera.

Då är min fråga då, jag har komplett oljekylarpaket från S4 som man kan eftermontera för att kylningen ska bli lite bättre, sen montera en intercooler för att skona motorn så mkt som möjligt.

Men då är frågan, hur får man oljan att cirkulera genom oljekylaren på ett bra ett? vart man tar trycket från en D24 sug.

Om man har detta och monterar detta så det blir så skonsamt för motorn som möjligt?

Jag är inte ute efter hög effekt, dock lite extra en 82hk.

Vad behöver jag? och hur bär jag mig åt ang oljekylaren jag har ? smile

All bidrag med hjälp uppskattas otroligt mycket för att underlätta projektet + bilder och tråd under bygget kommer.

Tack & Hejjj.

MVH // Dahl smile

Inte för att jag egentligen är intresserad men vad är det du ska konvertera till?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
17 juni 2011
#4
Dahl_S4 skrev:
Turbo konvertering är ju tanken då. smile

Oki! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
17 juni 2011
#5
Dahl_S4 skrev:
Ingen som vet lr kan ge tips? yikes

Du får nog vänta lite mer än 20 minuter! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 juni 2011
#6
6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.
Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

114 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
#7
ja de verkar som ingen direkt är till någon hjälp här! riktigt tråkit måste jag säga!


387 Inlägg
18 juni 2011
#8
vet folk som har konventerat å skeva topp och sprickor brukar komma fram när turbo åker på  tongue


221 Inlägg
18 juni 2011
#9
Jag hade en turbokonverterad d24 o den höll bra faktiskt, körde med ic och oljekyl :p


114 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
#10
jetta_mannen skrev:
Jag hade en turbokonverterad d24 o den höll bra faktiskt, körde med ic och oljekyl :p

Kul att det är någon som känner till dessa D24or
Men vart kopplade man in oljekylaren för att få det cirkulera bra? smile


221 Inlägg
18 juni 2011
#11
Satt typ en adapter som flyttade ut oljefiltret o på den adaptern satt de 2 kopplingar som gick till oljekyl, funkade bra på min iaf smile


114 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
#12
aha, så det är så det går till, men cirkulerar oljan igenom bra där då?


Forummoderator
10 576 Inlägg
18 juni 2011
#13
Dahl_S4 skrev:
ja de verkar som ingen direkt är till någon hjälp här! riktigt tråkit måste jag säga!

okidook, tråd låst med hänvisnig till ovan nämnda regel.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök