Tjena.
För det första tycker jag det är ok bil att leta efter, gillar dem. Jag har bara syskonet, men där är inte mycket skillnad.
Chip bytas inte(iaf inte vad jag vet) däremot så antingen kopplar de in boxen eller lödar av chipet och "fixar" programmet. Bsr är ju ok firma, synd att man inte kan trimma via diagnos på bilen dock(iaf om det är som min)
Jag har it´s fun och den är rolig och köra.
Filter, tja där lär du aldrig få folk att bli eniga. Ett bra filter som sköts är inte farligt, men väldigt tveksamt om det ger mer än ljud. Jag har öppet, men tror inte en minut att jag fick 10hk av det
Viktigt att skärma av iaf, och kanske om man orkar så fixa en extra slang som fixar friskluft.
Dump är där orginal. Kanske vill byta till "finare" men återcirk är bäst, finns hybrid, alltså dumpar fritt vid hårt drag och återcirk vid lugnare, men osäker på hur Lmm gillar det. Har provat öppen på min och mesta problemet vid det är att vid hårdare körning så sattes den i safe mode, Laddtrycket sänks, men återställs när man slår av tändning, men återcirk så finns inte det problemet på min.
Lite av mina erfarenheter, och är ingen expert
Mvh Kenta