3127
Sök

Bytt från originalfilter till sportluftfilter och då tändes lampan "Fel i Motorns elektroniska system

21 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
Hej,

Jag har nyss bytt från Volvos Original Luftfilter till ett sportluftfilter och i samma veva tändes lampan som indikerar "Fel i Motorns Elektriska System".

Nån som vet ved det kan bero på?

Jättetacksam för svar.

Mvh Johan

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 juni 2011
fixa din rubrik så slipper vi låsa

2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 juni 2011
Du fick ju förövrigt rådet att inte byta filer i din första tråd, kanske låg det något i det rådet?

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

21 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
Varför raderades de andra inlägget?

1 353 Inlägg
19 juni 2011
har du bild på din montering?
känns som du gjort klassikern o antingen plockat bort lmm eller glömt sätta i kontakten. annars kan du omöjligt tända "motorlampan" genom att bara montera öppet filter.

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 juni 2011
Jojjee skrev:
Varför raderades de andra inlägget?

2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

21 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
Crille88 skrev:
har du bild på din montering?
känns som du gjort klassikern o antingen plockat bort lmm eller glömt sätta i kontakten. annars kan du omöjligt tända "motorlampan" genom att bara montera öppet filter.

Först plockade jag bort Lmm och kabel o allting, Men sen när jag skulle montera dit filtret så visade det sig att jag missat att köpa en skarvmuff och därför kopplade jag tillbaks originalet, tillsammans med lmm och kontakt.

Johan

1 353 Inlägg
19 juni 2011
plockat av minuspolen när du monterade allt?

21 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
Crille88 skrev:
plockat av minuspolen när du monterade allt?

Nej, men nu när du säger de borde jag nog gjort de..

Kan man åtgärda de på nått sätt?

1 353 Inlägg
19 juni 2011
ja, du går ut nu me desamma o plockar av den, när du sen startar bilen och lampan fortfarande lyser så kör du en runda, har du monterat allt rätt så ska den slockna.

21 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
Crille88 skrev:
ja, du går ut nu me desamma o plockar av den, när du sen startar bilen och lampan fortfarande lyser så kör du en runda, har du monterat allt rätt så ska den slockna.

Ok,

Plockar av minuspolen nu över natten. Och imorn när jag ska till jobbet kan jag koppla på den igen. Och då borde den slockna eller?

Eller ska jag köra en sväng först?

Johan

1 353 Inlägg
19 juni 2011
spelar ingen roll hur länge du har av minuspolen, 20 minuter eller 1vecka.. har du över huvudtaget kört med bilen sen du monterade tillbaka allt? för den ska slockna ändå

21 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
Crille88 skrev:
spelar ingen roll hur länge du har av minuspolen, 20 minuter eller 1vecka.. har du över huvudtaget kört med bilen sen du monterade tillbaka allt? för den ska slockna ändå

Jag backade bak bilen kanske 2 meter å parkeringen för att få plats då det är trångt, sen när jag insåg att jag inte hade alla delarna och inte kunde köpa de föräns imorn körde jag fram bilen igen. Då utan varken Lmm eller filter ditkopplat. Ca 1-2 meter, Sen när jag kopplat dit allt original startade jag bilen och märkte då att lampan lös, Men jag har inte kört, bara haft på tomgång. Men kanske ska ta en runda på nån km nu ikväll och se om de funkar, om de inte gör de kopplar jag bort minuspolen ikväll..

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 juni 2011
Crille88 skrev:

S40 fungerar så att lampan släcka automatisk efter 5st omstarter om felet är borta och då menar jag 5st färder med bilen så systemet får jobba inte bara motor av/på

21 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
torpis skrev:
Crille88 skrev:

S40 fungerar så att lampan släcka automatisk efter 5st omstarter om felet är borta och då menar jag 5st färder med bilen så systemet får jobba inte bara motor av/på

Tack, Hoppas att det är likadant på V40 då. Vore ju konstigt annars.

Mvh Johan

Sök