Först moderator, vet ej vilken kategori jag ska posta i. Ber om ursäkt om denna sektion är fel.
Hejsan. Min audi a3 - 97´s abs lampa har lyst en eller två månader nu. Har inte riktigt haft tid att kolla och fixa med det. Men nu har (!) lampan börjat blinka med. Det låter tre korta pip, sen börjar den lysa om man kör framåt (inte bakåt ). Så vad kan vara fel ? När jag kollar in manualen så står det att det kan vara för lite bromsvätska -.-, men det är det inte, jaghar kollat och fyllde visst på lite, bara för att testa. Jag fyllde på motorolja med, fast det inte behövde . Där har ni mitt tekniska kunnande om bilar.
Jag antar att abslampan och (!) "has a fling" med varandra. Eller jag menar att dom går ihop.
Jeez vilken post, hoppas någon kan tyda det jag skrivit.
har du bromsat till en gång på grusväg då och kollat om det verkligen finns någon abs verkan på bromsarna? abs givarna brukar iaf ge upp allt för jämnan på a4:orna. bara ett litet förslag
"Dont drive faster than your guardian angel can fly"
Neh, det har jag inte iofs. Men vet du vad jag gjorde (geniet jag ) Jag tittade genom säkringarna, nope funkar och är hela. Kom på den brilljanta iden att dra ur ena "sladden" till batteriet och göra den strömlös (ye im tough that way) och lät det vara en stund. Tog mig en sväng genom ett sovande samhälle (wow klockan 21:20 ) och den (!) började inte lysa, fast den lyser nog imorgon när jag åker till jobbet. Ska se om jag hittar någon grusväg imorgon med och bromsa utav bara f*n med . Skriver imorgon när jag sett om (!) lyserigen eller inte, och testat abs-bromsarna på grusväg.