2300
Sök

740 glt 16 valve HJÄLP!

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
#1
Det går inte ut någon ström till bränslepumpen, endast till förpumpen!

men om man klämmer på relät, så går det ström ut till matarpumpen.
Har provat att byta relä, men det blev ingen skillnad. och det kan väl inte vara fel på 3 relän?

Har nu bryggat över ström till reläts stift för, matning av ström till pumpen!
Så att det går att köra, men vet inte om det är bra för bilen!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Whatever :)
1 652 Inlägg
17 juni 2011
#2
Hmm, har du kollat över alla kablar till matarpumpen under till. Lätt att ett av de två stiftkontakterna åker ur eller går sönder med tiden.
Kan vara glapp med för den delen. Men annars är det bara att löda ihop i reläet så det går när du står på tändning med, tror det är ett lite bättre alternativ än att lött en kabel mellan stiften wink

Så körde jag iaf på in 16v glt för jag inte hittade felet med pumpen under sätet..
Senast redigerat av XeptiQ (17 juni 2011)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
#3
XeptiQ skrev:
Hmm, har du kollat över alla kablar till matarpumpen under till. Lätt att ett av de två stiftkontakterna åker ur eller går sönder med tiden.
Kan vara glapp med för den delen. Men annars är det bara att löda ihop i reläet så det går när du står på tändning med, tror det är ett lite bättre alternativ än att lött en kabel mellan stiften wink

Så körde jag iaf på in 16v glt för jag inte hittade felet med pumpen under sätet..

har bytt pump nu och soppafilter! blev ingen skillnad!
men det går ju att åka eftersom att jag har byggt om allt!
dragit om lite kablar så att det funkar! men problemet är att när man vrider på nyckeln så ska första delen av relät, den som pumpar in soppa för start!  den går hela tiden!
men va fan gör det om 100 år tänker jag då!
så länge det fungerar så är jag nöjd!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Forummoderator
26 339 Inlägg
18 juni 2011
#4
jonnielahti skrev:
dirtmas skrev:
Det går inte ut någon ström till bränslepumpen, endast till förpumpen!

men om man klämmer på relät, så går det ström ut till matarpumpen.
Har provat att byta relä, men det blev ingen skillnad. och det kan väl inte vara fel på 3 relän?

Har nu bryggat över ström till reläts stift för, matning av ström till pumpen!
Så att det går att köra, men vet inte om det är bra för bilen!

de fetmarkerade, byt relä...

Det fetmarkerade - han har ju bytt relän?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
#5
AirOne skrev:
jonnielahti skrev:
dirtmas skrev:
Det går inte ut någon ström till bränslepumpen, endast till förpumpen!

men om man klämmer på relät, så går det ström ut till matarpumpen.
Har provat att byta relä, men det blev ingen skillnad. och det kan väl inte vara fel på 3 relän?

Har nu bryggat över ström till reläts stift för, matning av ström till pumpen!
Så att det går att köra, men vet inte om det är bra för bilen!

de fetmarkerade, byt relä...

Det fetmarkerade - han har ju bytt relän?

Tackar för svaren! måste säga att det löste sej till slut!
Men nu är det bara att sätta ihop allt igen! för förra ägaren har meckat isär hela handsfacket! rivit ur all el!
för att i hop om att hitta relän! herregud säger jag bara! big_smile

fick med sneslitna sommardäck också på turbofälg! ingen aning vad jag ska ha dom till! big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

70 Inlägg
24 juni 2011
#6
Tja jag hade exakt samma problem med min 740 16v 88 ! gå från säkringboxen till batteriet och kolla efter kabelbrott eller nåt,


Sök