3554
Sök

Märkligt kontakt på tjejens saab 93 se -98?

287 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
hej! jag skulle montera ljud i tjejens bil och ser ett märkligt kontakt stycke framför pedalerna ser inte direkt ut som något från fabrik någon ide om va det kan vara? lägger upp en bild strax
Senast redigerat av Gendich (27 mars 2011)

287 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69151/69151-37fb38f9e237efa2d63b309760d1dfec.jpg

318 Inlägg
27 mars 2011
Diagnosuttaget:)

287 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
PartilleMalm skrev:
Diagnosuttaget:)

skojar du? märklig montering av det tycker jag^^

318 Inlägg
27 mars 2011
nä jag skojar inte:smile ganska praktiskt att ha det så lätttilgängligt dock:P

287 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
PartilleMalm skrev:
nä jag skojar inte:smile ganska praktiskt att ha det så lätttilgängligt dock:P

jo det är juh bra men det ser fortfarande ut som något vem som helst bara skruvat dit=) men tack för svaret=)

318 Inlägg
27 mars 2011
ingen orsak:) gött att kunna underlätta någons vardag imellanåt(inte bara ställa till det;)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 mars 2011
Kan bekräfta att det är diagnosuttaget smile Väldigt mycket mer praktiskt monterat än t.ex mercedes smile

Skit smidigt att trycka i kontakten igen om den ramlar ur vid körning med logg osv smile

97 Inlägg
21 juni 2011
Ja inte skulle jag vilja ha diagnosuttaget mitt mellan knäna. Inte speciellt smidigt att trycka dit heller skulle jag tro, om den nu skulle lossa när man är ute och åker. Dessutom är det ju en ökad skaderisk om man skulle krocka. Hade hellre dragit ut den i handskfacket, Lagt den lös där, eller skruvat den i insidan.
Verkar vara lite amatörmässigt gjort faktiskt, så jag skulle ju fundera på vad mer med bilen som är amatörmässigt gjort, att mappa själv tror många tydligen är väldigt enkelt, men det är få som klarar av det utan att ställa till med bekymmer i långa loppet.

Det är ju inte precis bara att skruva upp turbotrycket lite här o där.

509 Inlägg
21 juni 2011
Sitter monterad från fabrik på det stället och det är bättre än att lägga den löst i handskfacket som verkligen är amatörmässigt.
Vem skrev att mappa själv är enkelt?
Senast redigerat av Nico-the-kid (21 juni 2011)

89 Inlägg
25 juni 2011
tiger68 skrev:
Ja inte skulle jag vilja ha diagnosuttaget mitt mellan knäna. Inte speciellt smidigt att trycka dit heller skulle jag tro, om den nu skulle lossa när man är ute och åker. Dessutom är det ju en ökad skaderisk om man skulle krocka. Hade hellre dragit ut den i handskfacket, Lagt den lös där, eller skruvat den i insidan.
Verkar vara lite amatörmässigt gjort faktiskt, så jag skulle ju fundera på vad mer med bilen som är amatörmässigt gjort, att mappa själv tror många tydligen är väldigt enkelt, men det är få som klarar av det utan att ställa till med bekymmer i långa loppet.

Det är ju inte precis bara att skruva upp turbotrycket lite här o där.

Finns en massa regler och annats som bestämmer vart kontakten får sitta, du får inte flytta på denna kontakt själv, måste sitta där den satt från fabrik om man ska vara riktigt noga.

På de flesta Saab sitter OBDII kontakten under ratten nere vid knäna.
Verkar inte påverkar säkerheten direkt mycket, enligt Folksam är Saab en av de säkraste bilarna.
Men visst kan det ev öka risken något, fast samtidigt den absolut vanligaste orsaken till knäskador är tändningslåset som inte sitter i närheten av knäna på en Saab, undantaget 9000

Sök