Kul bil..! Själv när jag tog körkortet runt 1977-78 så ägde farsan en sådan här Opel, det blev den första bilen jag körde själv utan någon med, farsans var vit dock!
Själv gick jag under min semester i år och köpte en precis likadan som farsan hade, med rattväxel och allt för 4500:-
Nu är det tänkt att jag ska göra i ordning denna, har redan påbörjat med att montera nytt avgassystem och byta ut dörren på förarsidan mot en bättre där fönsterveven fungerar. Sedan har jag luftat bromsarna, de tidigare ägarna har bytt nästan allt i bromssystemet så nu tar de perfekt!
Nästa steg blir att starta motorn, tidigare ägaren sa att de fick den att tända på startgas ...Men han trodde det kunde vara dålig bensin i tanken, dålig..? Det fanns ingen bensin!
Så nu ska jag gå igenom det elektriska för det har varit någon klåpare där och ställt till det!
Hade sånt flyt att jag fick tag i för 2000:- en ny plåtskärm (har just nu två glasfiberskärmar) dörren på förarsidan..en växellåda som ser ut som den aldrig har använts..en förgasare..en massa nästan nya styrleder..ett par laddrelän..ett värmepaket..en strålkastarpotta..en fördelare..2 st. bakljus..2.st bladfjäderpaket plus en massa annat smått och gott!
Ska ta några bilder på bilen hur den ser ut idag (mycke skönhetsfel), det blir ny innermatta och ny inneklädsel i den!
Sen har jag också en gammal militär Volvo "valp" att köra med!
![smile](img/smilies/smile.png)
![smile](img/smilies/smile.png)