HalfShell skrev:
NiKeMaN skrev:
HalfShell skrev:
Sverige har aldrig varit ett bilvänligt land, och kommer aldrig bli heller. Politikerna tänker med bakdelen.
Sverige ÄR bilvänligt. Jämför gärna skatterna i Sverige mot Norge och Danmark och Finland. Eller Italien... Huuaa mig!
Jag tycker inte Sverige är bilvänligt faktiskt. H i Helsingborg håller de på med konstiga ändringar. Det snackas om att göra hela centrum bilfritt, med stora parkeringshus utanför, sedan bussar ner i stan.
Nu senast ändrade de om en av de störra vägarna inom staden till enfilig, en för personbilar och en för bussar. Bussarna kör där inte allt för ofta, vilket istället blir att filen för personbilar är aspackad, medan den andre filen står tom. Senast igår klockan 15,30 tog det mig 10 minuter att passera 2 (!) rödljusen. Bilkö hela vägen, vilket är ett återkommande faktum på denna väg. Hade jag cyklat hade jag hunnit före alla bilar+lite till. Tråkigt dock att jag lämnade cykeln 2 mil därifrån.
Sen tycker jag det är rätt skoj att de snackar om co2-utsläpp inne i centrum. Varför inte mäta utsläppen ute i hamnarna istället? Om man nu är så sugen på att skära ner.
USA - där har vi ett bilvänligt land.
Sverige är verkligen inte bilvänligt.
I USA kan man säga att man byggt vägarna först, husen sedan. Det är logiska vägar som är smart byggda för minsta och bästa rutt.
I Sverige kan en väg gå hur som helst, avsluta med en loop och ett 3m hopp över en klyfta. Så odugliga vägar vi har i Sverige egentligen. Och denna äckliga asfalt som låter som as och slits ner hela tiden. Varför inte bara lägga betong som håller minst 20 år på en väg och låter knappt?
Någon här måste ha kört runt 7 på morgonen och kommit från Enköpingshållet på E18 och åker av via Rotebro mot Arlanda.
Världens jävla odugliga skitväg som är helt sanslöst idiotiskt byggd gör att det blir trafikstockning varje morgon! Det måste ha varit riktiga mongon som byggt den vägen för det är inte så svårt att få det att flyta på! Bygg vägen ordentligt från början så fungerar det!
Och det Volvo544special65 säger är logiskt, vad gör en att en 1995 Volvo 940 spyr ut mer avgaser än en 1996 Volvo 940?
Sedan, alla vill inte ha en bil från 1996 och framåt! De flesta bilar i prisklassen låt oss säga, 20,000:- och under är ju egentligen bara massa skitbilar. Tråkiga, rostiga Oplar, Saabar som faller ihop efter bara en liten stund osv. Varför får folk inte välja sin egen bil? Räcker det inte med miljökraven på bilprovningen!?
Nej tydligen inte.
Tur att man bor långt bort ifrån Göteborg.
Freddeponken skrev:
Vettemannen skrev:
Vilken jävla idioti!!!!!!!!
/Benny
vad åker du för gammalt skit...Miljöbov! I Eskilstuna har vi snart inga gator kvar att köra på...cyklade igenom staden och det gick fortare än bil...tråkigt men sant!
Hoppas det var ironi, för det skulle inte förvåna mig om Corvetten drar mindre och har bättre avgasvärden än din BMW då den skulle ju kunna klara Californiens miljökrav vilket var och är de hårdaste miljökraven i världen.