Såg ni jämförde en R -98 mot en ny V70 -09 ... glöm inte bort att räkna slitaget på en bil från -98! Kan göra mycket på sig oxå och dessutom så går teknologin framåt så klart den nya borde vara snabbare!
En snygg bil behöver inte vara snabb, men e fan så fin att titta på =)
Kan flika in med förbrukningen bara. Polaren har en S80 D5 -08 visserligen men han kör motorväg till jobbet varje dag, sätter farthållaren på 110 Km/h och kör så ca 5 mil enkel väg + lite småvägar efter det innan han är på jobbet. Han räknar alltid ut förbrukningen själv med räknare och han brukar snitta 0.55 l / mil.
jag håller inte med dig i någon av punkterna... en chippad v70 diesel drar en t5a om man så vill.. å de går å ligga på 0.5-0.6l/ milen långkörning å 0.7-0.8 blandad..
Hahaha... Nä en chippad D5 drar inte en T5. Inte ens nära. Och du kör absolut inte på 0.5 liter per mil i en D5 eller 2.4d. Påstår du det så har du inte mätt bilen på riktigt.
min far körde sist 0.58 milen med full packning 34 mil...uträknat med miniräknare å inte efter färddatorn.. fas 2a 2.4d i grund å botten med bsr chipp
Precis samma för mig när jag lånade en sådan bil. Klarar man inte att köra en sådan bil under 1 liter / mil så är man en ganska så dålig förare.