2986
Sök

Byta klimatpanel på s60

5 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Hejsan! Jag har en S60 -03 som jag skulle vilja montera av klimatpanelen på då jag vill montera blåa dioder istället. Men jag får inte rätt på hur man lossar den. Det sitter 2 skruvar underst men hur gör man sen?

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
27 juni 2011
Jättelätt!

Bänd loss pennhållaren. Bakom den sitter 2 torx. Lossa dessa.

Bänd sedan loss plasten runt växelspaksdamasken. Sedan tar du bara klimatpanelen i nedre kanten och viker den åt dig. Ska komma rätt lätt så inget våld ska behövas.

Du kanske har spaceball vxlspaken. Antar att det är samma procedur på ett ungefär.

OBS! Koppla ifrån batteriet ifall du lossar klimatpanelen. Annars får du en felkod på airbagen! Koppla på batteriet när alla sladdar är tillbakasatta.

Mvh

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

5 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
Tack så mycket! Har du gjort det själv på din bil? Har du koll på såhr i huvudet hur många dioder det krävs?

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
2 juli 2011
nybbe89 skrev:
Tack så mycket! Har du gjort det själv på din bil? Har du koll på såhr i huvudet hur många dioder det krävs?

Har inte bytt, så jag vet tyvärr inte! Men vet att det finns färdiga instrumentbelysnings-kit att köpa.

http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/ … -xc70.html

Där har du smile Dock så kan du inte byta på stereon så om du inte ska ha en ny stereo så byt inte dioder. Ser dumt ut med 2 färger smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Sök