3190
Sök

Ställa om drivning på Vw golf vr6 syncro

54 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
#1
hej jag har en golf vr6 syncro med fördelarlådan växellådan vad finns det för steg på den  kan men ställa den så den bara driver på bara bak eller bara fram nu driver den på alla fyra


KHRacing
18 december 2010
#2
Nej, inte genom några enkla moddar.
men svetsar du fördelningslådan/centerdiffen så kan du modda bilen till RWD / FWD / 4WD

54 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
#3
okay . men det sitter en spak som sitter rak ner i lådan under bre vid motorn  som man kan vrida på . vad gör den för något?


16 197 Inlägg
18 december 2010
#4
tobby89 skrev:
okay . men det sitter en spak som sitter rak ner i lådan under bre vid motorn  som man kan vrida på . vad gör den för något?

va??   de måste va växelväljaren..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

54 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
#5
nepp det e inte någon växelvälgare  för den har 2 olika lägen så mem kan virad dig åt höger eller vänster


16 197 Inlägg
18 december 2010
#6
tobby89 skrev:
nepp det e inte någon växelvälgare  för den har 2 olika lägen så mem kan virad dig åt höger eller vänster

släng upp en bild på den.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Hemlös
321 Inlägg
21 december 2010
#7
Asså, den driver BARA fram nu tills att det börjar slira fram, då åker drivningen bak på. Man kan inte ställa in den på något.

Eller ja, tar du bort drivaxlar och knutar fram så driver den bara bak big_smile Inte för att det håller så länge men... Rekommenderar INTE det. tongue

Är du ute efter bakhjulsdrift så kan du ju byta till haldex transmission tror ja (eller om det bara är starkare 4wd), det håller bättre än vr6:ans originala Visco koppling, men haldex är rätt dyrt har jag för mig

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

KHRacing
21 december 2010
#8
CruiZin skrev:
Asså, den driver BARA fram nu tills att det börjar slira fram, då åker drivningen bak på. Man kan inte ställa in den på något.

Eller ja, tar du bort drivaxlar och knutar fram så driver den bara bak big_smile Inte för att det håller så länge men... Rekommenderar INTE det. tongue

Är du ute efter bakhjulsdrift så kan du ju byta till haldex transmission tror ja (eller om det bara är starkare 4wd), det håller bättre än vr6:ans originala Visco koppling, men haldex är rätt dyrt har jag för mig

Stämmer ej helt.
tar man bort främre axlarna så kommer bilen mest att stå stilla då det ej överförs så mkt kraft somman tror.

bilen kanske kommer få 20-25% av kraften till bakhjulen

54 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
#9
okay smile thx men jag har någon slags växelspak som går rätt ner  i  lådan som sitter upp på högrasidan av motorn vad e det är något och den går att vrida på
Senast redigerat av tobby89 (31 december 2010)


16 197 Inlägg
31 december 2010
#10
ta en bild på den "spaken"..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

54 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
#11
okay . kan lägga ut et video kilpp med


Hemlös
321 Inlägg
1 januari 2011
#12
KHRacing skrev:
CruiZin skrev:
Asså, den driver BARA fram nu tills att det börjar slira fram, då åker drivningen bak på. Man kan inte ställa in den på något.

Eller ja, tar du bort drivaxlar och knutar fram så driver den bara bak big_smile Inte för att det håller så länge men... Rekommenderar INTE det. tongue

Är du ute efter bakhjulsdrift så kan du ju byta till haldex transmission tror ja (eller om det bara är starkare 4wd), det håller bättre än vr6:ans originala Visco koppling, men haldex är rätt dyrt har jag för mig

Stämmer ej helt.
tar man bort främre axlarna så kommer bilen mest att stå stilla då det ej överförs så mkt kraft somman tror.

bilen kanske kommer få 20-25% av kraften till bakhjulen

Min VR6 Syncro rörde sig i alla fall. Inga problem att köra med den.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

25 Inlägg
7 januari 2011
#13
väntar på filmen/bild på spaken


2 656 Inlägg
7 januari 2011
#14
KHRacing skrev:
CruiZin skrev:
Asså, den driver BARA fram nu tills att det börjar slira fram, då åker drivningen bak på. Man kan inte ställa in den på något.

Eller ja, tar du bort drivaxlar och knutar fram så driver den bara bak big_smile Inte för att det håller så länge men... Rekommenderar INTE det. tongue

Är du ute efter bakhjulsdrift så kan du ju byta till haldex transmission tror ja (eller om det bara är starkare 4wd), det håller bättre än vr6:ans originala Visco koppling, men haldex är rätt dyrt har jag för mig

Stämmer ej helt.
tar man bort främre axlarna så kommer bilen mest att stå stilla då det ej överförs så mkt kraft somman tror.

bilen kanske kommer få 20-25% av kraften till bakhjulen

den driver 30 % bak om drivaxlarna e borta fram dock är det inget att rek då fördelningslådan ger upp efter lite sån körning

sen förstår jag itne va folk menar att viscon skulle vara klen och gå sönder :p går de sönder har man gjort banzaistarter ett ex antalgånger men då ger ju de flesta systemen på marknaden upp efter ett tag


Professionell amatör
451 Inlägg
4 juli 2011
#15
Jag vet inte vad som är dummast, att göra ett inlägg i en död tråd eller min fråga:

Kan man svetsa fördelningslådan så den alltid driver på alla fyra? Eller det sitter ju diff på fram/bak men alltså så bakhjulsdriften alltid är i !? Frågan gäller syncro utan vr6..

AUDI - Four rings to rule them all

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
4 juli 2011
#16
Alltså, vet ni ens hur syncro funkar?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Hemlös
321 Inlägg
4 juli 2011
#17
LeafBox skrev:
Alltså, vet ni ens hur syncro funkar?

Vilka "ni" syftar du på? Syncron jag hade använde Visco koppling, vilket är lameller i olja som överför kraften när den blir varm. tongue



Så Grimling, tror inte att det går så lätt smile
Senast redigerat av CruiZin (4 juli 2011)

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

Professionell amatör
451 Inlägg
4 juli 2011
#18
Nej jag har ingen aning om hur en syncro funkar, mer än att det är viscokoppling.. Men kan man inte svetsa ihop skivorna i viscokopplingen och köra ? Det är det jag frågar.. Eller är det uppbyggt på nått avancerat sätt så man inte får till det utan att köpa grejer för en miljon ? O.o

AUDI - Four rings to rule them all

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
4 juli 2011
#19
VART... är bilden på spaken???

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab


Sök