3044
Sök

Nissan Sunny GTI N14

676 Inlägg
28 oktober 2006
Trådstartare
hur kommer det sig att bilen är så "ovanlig" finns ju bara 4 exemplar här på garaget och ute på blocket finns knappt några heller.  hur många skickades till sverige egentligen?

MVH Krille

1 854 Inlägg
28 oktober 2006
Foffis skrev:
hur kommer det sig att bilen är så "ovanlig" finns ju bara 4 exemplar här på garaget och ute på blocket finns knappt några heller.  hur många skickades till sverige egentligen?

MVH Krille

Lr hur skulle jag oxå vilja veta...
Dom e grymma som fan.

Vet ingen här så fråga på www.nissanforum.se

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
28 oktober 2006
jag tror att många av dom som kom in i sverige gick till rally svängen.
-sen satsade inte nissan så stort på den,dom hade ju vanliga gti.

samma symtom som med mazdas gtr/gtx, fast man hittar den oftare än nissans gtir.

Diesel is the blood of satan.

1 854 Inlägg
28 oktober 2006
jinxs skrev:
jag tror att många av dom som kom in i sverige gick till rally svängen.
-sen satsade inte nissan så stort på den,dom hade ju vanliga gti.

samma symtom som med mazdas gtr/gtx, fast man hittar den oftare än nissans gtir.

Han skrev GTI inte GTI-R roll

676 Inlägg
28 oktober 2006
Trådstartare
precis, GTI-R är ju nästan mer populära än GTI big_smile lite ironiskt egentligen.

men GTI-R:en tillverkades överhuvudtaget som en rallybil från grunden, sen blev den så populär som gatbil i england så den började tillverkas som en gatbil till england, därav att den bara finns som vänsterstyrd smile

1 854 Inlägg
29 oktober 2006
Foffis skrev:
precis, GTI-R är ju nästan mer populära än GTI big_smile lite ironiskt egentligen.

men GTI-R:en tillverkades överhuvudtaget som en rallybil från grunden, sen blev den så populär som gatbil i england så den började tillverkas som en gatbil till england, därav att den bara finns som vänsterstyrd smile

Finns nog mer högerstyrda...

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
29 oktober 2006
Det var n14 som rörde till det i huvudet.
-Nu när man läser det igen, så är det ju modell beteckningen.

Diesel is the blood of satan.

676 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
onej84 skrev:
Foffis skrev:

Finns nog mer högerstyrda...

kanske fel av mig då... men den har nog bara tillverkats till england för gatbilsbruk.

men vi har fortfarande inte fått svar på min fråga :S

Pedant med passion för bankörning
113 Inlägg
23 september 2009
Jag har precis skaffat en GTI N14 som bruksbil. Kul liten sak!

BMW ///M-Power - När du älskar att köra!

15 Inlägg
4 juli 2011
Har precis själv köpt en Nissan Sunny n14 GTI smile och dom är ovanliga men det gör ingenting big_smile bara roligare att köra med dom då wink

535 Inlägg
4 juli 2011
Jag har haft två stycken, den ena skrota min polare och den andra sålde jag till en kompis som ställde undan den, stått flera år. Säkert billig nu tongue

Gillade dom dock, roliga.

Sök