2953
Sök

Lacksläpp från nylackerad kjol..

223 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
hej.. Undrar lite va jag kan kräva från en nylackerad del av bilen..

Förra vintern körde jag emot o pajjade en kjolen på min R32:a och på vagnskadegarantin  skaffade  toveks i varberg en ny kjol och lackerade den  förra sommaren nu hjar bilen vart avställd över vintern och efter en månads användande ser jag att set från tre stället på den nylackade kjolen släppt färg o stora flagor som e vit/gula där plasten exponeras..  berättade detta för toveks som sa att det är normalt slitage men på den andra kjolen som är original är allt perfekt.. undrar vad man kan kräva från toveks.. är det nån slags garanti eller måste jag stå för omlackering själv? bilen är en golf R32 -08:O

2 624 Inlägg
29 april 2011
Tror inte det är nån garanti kvar om den har blivit lackad förra vintern.. så jag antar att du lär lämna iväg det igen! men se då till så det blir nån bra lackerare som håller på med kjolen!
Senast redigerat av martinn (29 april 2011)

223 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
De e ju jävla skit oxå ville inte ens lämna den där efter så många missnöjda kunder man sett på jobbet men eftersom de va vagnskadegaranti så blev de toveks.. sad Toveks skadecenter  sköter både volvo och vw:s skador i halland man kunde förvänta sig bättre sad Men men om jag måste fica det privat va har ni för rekommendationer i Halland? Lackverksta´n i falkenberg e dom bra? gjorde ögonlocken där men vill verkligen ha ett bra jobb..

2 624 Inlägg
29 april 2011
snodd skrev:
De e ju jävla skit oxå ville inte ens lämna den där efter så många missnöjda kunder man sett på jobbet men eftersom de va vagnskadegaranti så blev de toveks.. sad Toveks skadecenter  sköter både volvo och vw:s skador i halland man kunde förvänta sig bättre sad Men men om jag måste fica det privat va har ni för rekommendationer i Halland? Lackverksta´n i falkenberg e dom bra? gjorde ögonlocken där men vill verkligen ha ett bra jobb..

Vet inget om vad som finns eller inte i Halland.. men vet att familjens focus -05 hade lackproblem osv förut så ford sa att dom skulle skicka den till en lackerare som ford har.. men herregud vilket skitarbete!

och det är tyvärr det när det är försäkringsjobb.. lackerarna får för dåligt betalt för att dom ska göra 100% va dom kan.. och ja då syns det efter något år hmm men du har ingen kontakt som kan göra det svart annars? en kjol är ju inte direkt nå stora saker tongue
Senast redigerat av martinn (29 april 2011)

223 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
helst vill jag ju att  försäkringsbolag eller toveks ska fixa det för den självrisk jag redan betalt.. Va fan  de måste la hålla mer än ettpar månader bilen e ju inte använd över vintern.. Vet en kille som "kompis" "kompis" men betalar hellre lite extra o gör om de en gång för alla.. Toveks fixade min förra bil .. en buckla dom spacklade när jag fick den såg man  spackel ränderna så dom gjorde om de 2 GGR!!! Jobbar med bilvård så kan inte fatta att man levererar en sådan bil i det skicket sad men som sagt strunta i vad det kostar vem e bäst lackerare i halland? gärna Falkenberg eller Halmstad..

84 Inlägg
29 april 2011
Trist att det ska bli så där tycker jag. Jag har också lacksläpp på min bakkjol...efter 4 månader hmm

4 767 Inlägg
29 april 2011
Dåligt underarbete så blir det sådär.. Bara att lacka om. Tråkigt sad Riktigt dåligt av toveks att inte ta det på "goodwill" faktiskt eftersom dom uppenbart gjort ett slarvjobb.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 Inlägg
4 juli 2011
Tjena tänkte låna tråden lite, tråkigt att höra vad som hänt dej, hoppas d ser ljusare ut nu när det gått en tid.

Jag sitter i någorlunda samma sits, min bil fick påhälsning av några klåfingriga stackare..dom har förmodligen försökt rycka loss fronten utan att lyckats, dock blev den skadad.

Fick den omlackad och fin, nu knappt 2 månader senare ser man tydliga blåsor som inom en snar frammtid kommer utvecklas till fullständiga lacksläpp.

Fronten är en iridium sport, glasfiber. Går det att få den bra? Verkstads mannen påstår att det finns inget att göra, dom har gjort vad dom kunnat.

Jag är ingen mästare på det här med lack men om det släpper på så kort tid känns det som att d måste ha gått fort att göra den tillfälligt fin. Någon som har tips eller tankar hur jag kan driva det vidare?

92 Inlägg
6 juli 2011
snodd skrev:
hej.. Undrar lite va jag kan kräva från en nylackerad del av bilen..

Förra vintern körde jag emot o pajjade en kjolen på min R32:a och på vagnskadegarantin  skaffade  toveks i varberg en ny kjol och lackerade den  förra sommaren nu hjar bilen vart avställd över vintern och efter en månads användande ser jag att set från tre stället på den nylackade kjolen släppt färg o stora flagor som e vit/gula där plasten exponeras..  berättade detta för toveks som sa att det är normalt slitage men på den andra kjolen som är original är allt perfekt.. undrar vad man kan kräva från toveks.. är det nån slags garanti eller måste jag stå för omlackering själv? bilen är en golf R32 -08:O

Jag tycker du ska stå på dig och kräva omlack. Om lacken lossnar inom 1-2 år så är det något som blivit fel. Men då förutsätter det också att du varit försiktig med den nylackade ytan och inte utsatt den för exempelvis närgången högtryckstvätt osv. En ny lack är alltid mycket skörare i än en gammal. Jag har inga exakta uppgifter men efter 2-3 månader kanske lacken börjat bli något genomhärdad. Dock så har det gått en viss tid nu. Men jag hoppas det löste sig...
Senast redigerat av 5E (6 juli 2011)

92 Inlägg
6 juli 2011
leecher skrev:
Tjena tänkte låna tråden lite, tråkigt att höra vad som hänt dej, hoppas d ser ljusare ut nu när det gått en tid.

Jag sitter i någorlunda samma sits, min bil fick påhälsning av några klåfingriga stackare..dom har förmodligen försökt rycka loss fronten utan att lyckats, dock blev den skadad.

Fick den omlackad och fin, nu knappt 2 månader senare ser man tydliga blåsor som inom en snar frammtid kommer utvecklas till fullständiga lacksläpp.

Fronten är en iridium sport, glasfiber. Går det att få den bra? Verkstads mannen påstår att det finns inget att göra, dom har gjort vad dom kunnat.

Jag är ingen mästare på det här med lack men om det släpper på så kort tid känns det som att d måste ha gått fort att göra den tillfälligt fin. Någon som har tips eller tankar hur jag kan driva det vidare?

Jag skulle nog säga ungefär detsamma till dig. Stå på dig. Är fronten dåligt gjuten med mycket porer?

4 767 Inlägg
6 juli 2011
leecher skrev:

Dom kan ju slipa ner fronten, ställa den under IR en stund och sen börja om med grund osv. Då borde man ha tryckt ut den värsta luften osv ur glasfibern..
Glasfiber rör sej dock alltid och kan bubbla sej när den står i solen..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Sök