Idag har jag varit och krängt på två nya däck på fälgarna till s60in. Bad också däckfirman att skifta hjulen så nu har jag de nya däcken bak Ska fixa bild på det någon dag, med 8,5" fälg och 225/30 däck så blir det lite stretch
V70in och gått och fått sig lite godis, monterade på XC-grill och USA-blinkers med lysande p-ljus.
Originalgrill
XC-grill med nya emblemet, vilken jävla skillnad!!
USA-blinkers och XC-grill på plats
Ögonlocken är endast ditlagda men det kommer bli bra med dem sedan
Sedan fixade jag lysande USA-blinkers
Helheten, blev jävligt bra!!
Sådär, alltför denna gång Jag har också fått tag på en X70-spak med farthållare. Farthållaren skall monteras när jag kommer till Lysekil för att jobba i sommar. Åker dit i 31 maj.
Bytte olja och filter på S60in igår så nu ska väl den gå ett tag till
Va lite pill eftersom de har börjat med insatsfilter på dessa och det var lite jobbigare o få loss än ett vanligt oljefilter. Jag älskar plastgängor
Hade också ett helvete med att byta filter tills jag hittade en bra avdragare på Swedol till volvos oljefilter (art.nr VE-70402 eller VE-70416, vet inte vilken utav dom jag köpte)
Va lite pill eftersom de har börjat med insatsfilter på dessa och det var lite jobbigare o få loss än ett vanligt oljefilter. Jag älskar plastgängor
Hatar insatsoljefilter! Det om något blir EXTREMT kladdigt
Hehe jo lite kladdigt kan det bli, dock inte så mycket mer än en vanligt faktiskt
Ruuska_ skrev:
isak90 skrev:
Hade också ett helvete med att byta filter tills jag hittade en bra avdragare på Swedol till volvos oljefilter (art.nr VE-70402 eller VE-70416, vet inte vilken utav dom jag köpte)
Jag fick låna en av grannen som var väldigt bra, såg att den fanns på Swedol för 105kr, får nog bli en sådan till nästa oljebyte
Fälgarna passar verkligen perfekt på bilen! Din nya v70 är inte dum den heller! Ser skitfint ut
Tack Ola!
Ska ta och göra en liten uppdatering nån dag, är svårt att ta sig dit för sådant, även bilpill, är det är så sjukt fint väder ute! Idag efter jobbet har jag bara legat och badat med paus för lite grill!
Idag var det dåligt väder efter jobbet och farsans cab var han ute och åkte med så garaget var ledigt. Då passade jag på att lacka lite småsaker till v70in.
Lackat ett täcklock till bakrutetorkaren. Missade dock att få bild på det monterat..
Lack av dörrlist samt ögonlock
Dörrlist
Ingen direkt nyansskillnad
De bakre stänkskydden som jag köpte tidigare har fått sig lite primer
Och lack..
Saknas fortfarande klarlack men farsan kom hem och ville ha in sin cab i garaget så jag fick bryta för kvällen där. Men ska försöka fixa det någon dag
Sedan så fixade jag en liten extra sak för några veckor sen, kom över ett avgassystem till ett sjukt bra pris så jag slog till direkt! Kommer spara en hel del pengar på att inte bygga eget Är väl inte direkt prio ett att på få med det kommer så småningom
3" JT med en dämpare och 5" utblås!
Händer ingenting med S60in nu för tillfället.. Har änna tappat lusten lite och sneglar allt oftare på blocket efter tänkbara efterträdare. Är dock sjukt svårt att veta vad jag vill ha Något mer sommaraktigt lutar det år och kanske en cab. Men men, än har jag inte bestämt mig om den ska va kvar eller inte så därför har jag inte gjort något större på den nu under sommaren. Har ju en del grejer till den liggande som inte har kommit på. 3" Dp, sänkning fram, mätarringar m.m.
Fälgarna passar verkligen perfekt på bilen! Din nya v70 är inte dum den heller! Ser skitfint ut
Tack Ola!
Ska ta och göra en liten uppdatering nån dag, är svårt att ta sig dit för sådant, även bilpill, är det är så sjukt fint väder ute! Idag efter jobbet har jag bara legat och badat med paus för lite grill!
Latmask!
Trevliga grejer du skaffat dig till V70 Dock tror jag du kommer ångra dig i vinter när du inte har någon torkare på bakrutan Men du kanske besöker tvättställena oftare än vad jag gjorde med 945an
Stänkskydd fram skulle jag också vilja ha, du vet ingen som har liggandes till V70N?