Vi börjar med elementen
Anledningen till att det är två ingångar per bas är för att du har två talspolar per bas. Jag vet inte om det är 2 eller 4 ohms spolar på dina basar men någonstans på dem borde det stå : 2Ω eller 4Ω, annars har väl mds nån kundtjänst man kan fråga
Det som är så bra med såna basar är att du kan välja impedans vid inkopplingen, t ex om du har 2x2Ω spolar kan du få 4 eller 1 ohm beroende på om du serie- eller parallelkopplar dem.
Eftersom du dessutom har två basar kan du välja att serie- eller parallelkoppla dem med, du kan alltså få 0.5Ω, 2Ω eller 8Ω med 2x2Ω spolar och 1Ω, 4Ω eller 16Ω med 2x4Ω spolar.
Och så har vi steget.
Till att börja med: tänker du bryggkoppla steget eller koppla en kanal per bas?
Jag har för mig att det steget är stabilt ned till 1Ω per kanal eller 2Ω bryggat, det står förmodligen i manualen.
Det du ska tänka på när det gäller impedans (Ω) är att desto högre ohmtal desto mindre effekt från steget och desto lägre ohmtal desto mer effekt från steget (men då kräver det ström, MYCKET ström).
Du ska inte koppla så att du får för lågt ohmtal för steget, då kan det gå sönder. Får du för högt ohmtal är största risken att det låter väldigt lite.
Vanligast är att man kopplar 4Ω, 2Ω eller 1Ω beroende på steg.
Så ta reda på vilken impedans basarna har och vad steget klarar, sen kan du experimentera med serie- och paralellkoppling och lyssna efter vad som låter bäst i dina öron! (Om du inte vet hur man bär sig åt när det gäller brygg- serie och paralellkoppling så är google din vän
det finns många bra och lättlästa kopplingsscheman)
Hoppas jag har bidragit med någon hjälp och lycka till!