2976
Sök

Vw passat tdi-motor i mercabuss... tips önskas

235 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
ja det vore ju det fina, var inne på det jag oxå att jag hade för mig att jag sett nån volvodiesel med hydraulisk... sen håller jagpå med detta växellänkage... nu är det så att säga version 2.0 på det som inte funkar smile spakstället blir för kort och högt så det blir såna konstiga brytningar i det... funderar på att sänka ner det lite få se om det blir bättre.. automat hade vart gött känner jag nu big_smile

3 292 Inlägg
12 juli 2011
eilert skrev:
ja det vore ju det fina, var inne på det jag oxå att jag hade för mig att jag sett nån volvodiesel med hydraulisk... sen håller jagpå med detta växellänkage... nu är det så att säga version 2.0 på det som inte funkar smile spakstället blir för kort och högt så det blir såna konstiga brytningar i det... funderar på att sänka ner det lite få se om det blir bättre.. automat hade vart gött känner jag nu big_smile

Automat är nog lättast, finns ZF lådor till 760 diesel från 1984 års modell har jag för mig, satt en sån i den 760 Turbo Dieseln jag hade iaf, växlar mjukt och fint och ska inte jämföras med BW eller AW lådorna. Lättsamt att hålla på med automat när man bygger om tycker jag... ZF till Volvo har ju P-R-N-D-3-2-1 vilket kan vara bra om man vill växla manuellt.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

235 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
har vart och fixat lite idag oxå... byggt om spakstället lite igen, orkade dock inte testmontera det idag, tar det i morrn... monterat grenröret, plockat bort medbringarna från både merca och volvolådan och lämnat iväg dom för avsvarvning/tillpassning så man kan svetsa ihop dom till en... den får jag tillbax i morgon.. och sen fnulat på detta med kopplingen.. blev ingen tur till garaget idag för att hämta kopplingscylindern så får ta det i morrn i stället... nån som har koll på om det bara går att flytta ledkulan till kopplingsarmen så att den blir för tryckade i stället för dragande? har fått tag på en kopplingcylinde3r till volvo iaf.. får väl rycka ner lådan och kolla annars

235 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
fick tillbax medbringaren till kardan idag iaf så den har jag svetsat och monterat på lådan, plockade även ner lådan och byggde om kopplingsgaffeln så den blev tryckande istället för dragande... har även märkt upp kardanen och kapat av den första gången, sen måste jag ju få lådan på plats så jag får mäta in längden på den innan jag kapar nästa snitt

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59419/59419-ea47a48354e1c3fef79b637a25aa9d6f_large.jpg
medbringaren klar för montering

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59419/59419-5ffa3fdedfc7be5747ce5895fa07c9f8_large.jpg
kopplingsgaffeln oxå klar

Sök