2878
Sök

Impulsgivare/vevaxelgivare Volvo 245 B230 K ??

6 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
Hej smile !
Vet någon vart man kan få tag på en impulsgivare till en gammal 245 87a men en B23K motor ?
Volvo har svårt att få fram den och ännu inte hittat var man får tag på den .. Och otur på skrotarna runt om i länet. Skåne. Tacksam för hjälp det e inte den "vanliga" givaren utan den med två sladdar smile HJÄLLLP smile
Tacksam för svart, bettan har fått stå stilla länge nu smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
15 juli 2011
SItter den inte i fördelaren på bilarna med K-motor? Jag har tyvärr ingen riktig koll på just K.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

6 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Nope, Det e halvgivaren som gör de tongue Denna sitter mellan motorn och torpedväggen. Rakt ner rätt in vid svänghjulet ^^

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 juli 2011
Volvo245bruden skrev:
Nope, Det e halvgivaren som gör de tongue Denna sitter mellan motorn och torpedväggen. Rakt ner rätt in vid svänghjulet ^^

Jo den känner jag ju till från B230F, men jag trodde att det var som på tidigare motorer med hallgivaren i fördelaren.

749 Inlägg
17 juli 2011
Borde väl vara samma som till F motorn?
Eller är det inte det?
Ta nummeret på delen och hör med Mekonomen.

6 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
men det e inte hallgivare jag ska ha det e impulsgivaren smile och mekonomen kan ej få fram den smile

6 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
HJÄÄÄÄÄÄÄLP! Bettan vill igång

749 Inlägg
17 juli 2011
Volvo245bruden skrev:
men det e inte hallgivare jag ska ha det e impulsgivaren smile och mekonomen kan ej få fram den smile

F motorn har ju impulsgivare på svänghjulet.
Ta detaljnr på delen.

6 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Okej, Men de finns inga nr på den jag kan ladda upp en bild på givaren senare ikväll så ser ni att de inte är den vanliga smile
Senast redigerat av Volvo245bruden (17 juli 2011)

6 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Min visningsbild är kontakten

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 juli 2011
Åk till skroten på skattjakt? Om inte Volvo kan trolla fram den så är nog skroten bästa alternativet, alternativ om någon Bosch återförsäljare kan trolla fram något.

Sök