10 augusti 2006
Trådstartare
Tackar för råden! Hammarlacken blir det till att man lägger ner, den saken är säker. Tar och slipar så gott det går istället och sedan tar jag antingen linolja eller rostskyddsmassa för bilens underrede och applicerar.
Eftersom jag tänka köra hyfsad ekonomivariant så blir det till att jag kör med produkter från biltema. Blir nog till att jag köper mig en sprutpistol och sedan kör med antingen rostskyddsmassa, art nummer: 36-2410 eller tar jag rostskydd - linoljebaserad, art nummer: 36-2422.
Det finns en mängd olika varianter på rostskyddet och vissa som är speciellt till för trösklarna, hålrum och underredet men spelar det någon roll om man använder en av dem till allt? Skillnad kanske det är men på en gammal bil kan det väll ändå inte spela allt för stor roll? Den linoljebaserade som jag kanske använder mig av är till för "hålrum" men gör det något om jag använder den till trösklarna och underredet? Sedan är sista frågan hur mycket en liter som man sprutar med sprutpistol räcker till, på ett ungefär?