3605
Sök

V70 t5 2003, automat låter illa.!!!!! hjälp

39 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
jag har nyligen bytt upp mig ifrån 855 t5 till en 03as v70 t5.
nu efter ett tag i min ägo så börjar den låta väldigt mycket, ett oroväckande hemskt ljud. vet inte hur jag ska förklara det mer än att när man står på tomgång så hör man det mest låter som en skrollande/skarapande borrmaskin eller damsugare eller liknande. kan inte riktigt beskriva det med ord, men känns som om att nån här har haft ett liknande problem.

har haft den på verkstad men tror inte de var så duktiga här i norge var jag befinner mig nu. så de hittade inget fel.

någon som kan hjälpa mig?

496 Inlägg
28 juli 2011
skicka film på det, tror kanske jag vet vad det är smile

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
28 juli 2011
Kan det vara en elmotor du hör?? Dessa bilarna har ibland en extra elektrisk vacumpump som kan låta riktigt illa.

Ibland e det pumpen itself som e pajj kan också vara en givara som sitter i boostern å mäter vacumet.. Vart i Norge e du? Kanske jag kan hjälpa definner mig i bärum.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

39 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
http://www.garaget.org/video/107882
här kom ett klip på hur det låter.

det kommer och går , det hörs 2 ggr.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
28 juli 2011
kan det vara ac-kompressorn som hörs? tycker mig känna igen klicket som i så fall blir när magnetkopplingen slår till. det går en kabel dit som styr den, testa att koppla loss den o se om det slutar.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
28 juli 2011
Det där e en AC kompressor som e på g å haverera. Helt utan tvivel. Om du stänger av ACn så kan jag garantera dig att du inte kommer höra ljudet.

Om den skär ihop så kan det gå illa.... Då kan multiremmen gå av å gå in i kamremmen om du har riktgit mkt otur... Det e även en annan kul sak med detta då säkringen till AC kompressorn å gaspedalen e samma... Du kan ju tänka dig hur bra din bil går om den pajjar..

Mitt absoluta tipps till dig e KÖR MED AC AVSTÄNGD. iaf tills du får bytt kompressor

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

39 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
aj då. det va inte så skoj att höra de. smile

men men inget att göra åt bara att betala och se glad ut.
någon som vet vad det kan kosta att byta?

362 Inlägg
29 juli 2011
danielizaxon skrev:
aj då. det va inte så skoj att höra de. smile

men men inget att göra åt bara att betala och se glad ut.
någon som vet vad det kan kosta att byta?

Jag vet att Expertkyl i gbg skulle ha ca 8000:- på en 850 -93 när jag var inne med den.
Hittar du en på skroten/blocket billigt och känner någon trevlig ac-mekare så blir det billigare.

* Voff voff *
10 651 Inlägg
29 juli 2011
JaggaChafen skrev:
Det där e en AC kompressor som e på g å haverera. Helt utan tvivel. Om du stänger av ACn så kan jag garantera dig att du inte kommer höra ljudet.

Om den skär ihop så kan det gå illa.... Då kan multiremmen gå av å gå in i kamremmen om du har riktgit mkt otur... Det e även en annan kul sak med detta då säkringen till AC kompressorn å gaspedalen e samma... Du kan ju tänka dig hur bra din bil går om den pajjar..

Mitt absoluta tipps till dig e KÖR MED AC AVSTÄNGD. iaf tills du får bytt kompressor

Instämmer helt här med JaggaChafen!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök