3424
Sök

Strömkabel till steg i saab 9-3 ss

118 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
någon som lyckas med någon smart kabeldragning utan att borra ?
kabeln som ska dras är 35mm2.

Tack

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
31 juli 2011
Du kan kanske få igenom den i den stora genomföringen till vänster ovanför pedalerna, men det är trångt! Jag har dragit en 16mm2 där i en 9-3SS cab och det var nog trångt, så det är nog tyvärr borra som gäller om du ska få igenom den vettigt utan en massa jobb.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

118 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Du kan kanske få igenom den i den stora genomföringen till vänster ovanför pedalerna, men det är trångt! Jag har dragit en 16mm2 där i en 9-3SS cab och det var nog trångt, så det är nog tyvärr borra som gäller om du ska få igenom den vettigt utan en massa jobb.

jag har kollat där lite , och som du säger va det väldigt trångt.
hoppades på att slippa borra bara smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
31 juli 2011
Borra brevid kabeln för kupévärmaruttaget, ska finnas en markering där inifrån kupén sett, brorrar du rätt där så hamnar du mitt i ett hål i mattan på torpedväggen. Sen är det bara att måla kanten och trycka i en gummigenomföring så kan du dra igenom din kabel. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

118 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Borra brevid kabeln för kupévärmaruttaget, ska finnas en markering där inifrån kupén sett, brorrar du rätt där så hamnar du mitt i ett hål i mattan på torpedväggen. Sen är det bara att måla kanten och trycka i en gummigenomföring så kan du dra igenom din kabel. smile

får väl försöka, tyckte det va drygt o dra upp mattan o allt bara smile har aldrig varit med om att det varit så
jobbigt att dra strömkabel i någon annan bil.

Sök