3124
Sök

VW Polo -88 (Har ingen gnista)

298 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
Min polo har ett problem, den får soppa me tänder inte på den. Kollade stiften och såg att det var ingen gnista. Stiften och kablarna är nybytta för kanske en vecka sen.
Vad kan det vara som har gått sönder?

1 312 Inlägg
31 juli 2011
FiBTL skrev:
Min polo har ett problem, den får soppa me tänder inte på den. Kollade stiften och såg att det var ingen gnista. Stiften och kablarna är nybytta för kanske en vecka sen.

spolen. kollat brytarna? kondingen..

Ljudbutiken.nu

298 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
eriksson84 skrev:
FiBTL skrev:

Verkar som att det är hallgivaren som är felande efter rådfrågning av en mekaniker. Frågade 2 personer med bra bilkunnande och båda sa att hällgivaren var det största orsaken.

Sundsvall
285 Inlägg
1 312 Inlägg
31 juli 2011
FiBTL skrev:
eriksson84 skrev:
FiBTL skrev:

Verkar som att det är hallgivaren som är felande efter rådfrågning av en mekaniker. Frågade 2 personer med bra bilkunnande och båda sa att hällgivaren var det största orsaken.

hallgivare hade jag oxå sagt om din bil hade haft sånna mordärna saker som jag inte tror alls på sitter i den..
då det är iställer för brytare i nyare bilar.. ( om jag inte missminner mig och tar helt fel på sak nu men tror inte de.. )

Ljudbutiken.nu

261 Inlägg
31 juli 2011
kolla tändmodulen.. vet ej exakt var den sitter på polo, men på golf sitter den i motorutrymmet, "under rutan"

brytarspetsar försvann -85 på polo...

1 312 Inlägg
31 juli 2011
Beatnikbandit skrev:
kolla tändmodulen.. vet ej exakt var den sitter på polo, men på golf sitter den i motorutrymmet, "under rutan"

aha.. men då hade jag fel ändårå.. smile sånt som häner.. smile

Ljudbutiken.nu

298 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
Ja det finns en hallgivare i bilen. Är en av dom lite senare mk2orna. Säkte t.o.m på reg. nummret på mekonomen och mycker riktigt så fanns det hallgivare till min bil smile

298 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
Beatnikbandit skrev:

Jo jag tror den sitter där på denna också.

Sök