3476
Sök

Problem med Nissan 200sx s13.

GBR = Galning bakom ratten
69 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
#1
Hej alla glada barn!

Har gjort en tidigare tråd om problemet med bilen och det har nu blivit bättre, men den vill fortfarande inte starta.
Allting är kollat flera gånger. Den får soppa, all el ger signal och den har gnista men den vill ändå inte starta.
När man ska försöka starta den låter det som att det är mer motstånd i motorn än vad det ska vara.
Vad kan det vara som gör att den går tyngre?
Vad borde kollas upp?

Tänkte ifall någon har varit med om något liknande som kan hjälpa mig med problemet?
Vill så gärna få bilen att gå så man kan åka till Mantorp med den nästa helg.

Alla svar uppskattas!

Avundsjuka är att se någon annan lyckas med det du själv inte klarar.

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
31 juli 2011
#2
Har du komp?
Sitter kamremmen rätt?
Tändningen rätt inställd?
Satt spridarkontakterna på rätt spridare? (såg att du hade bytt motor)
Provat med annat chip? (som är anpassat för 444cc + Z32 LMM)


GBR = Galning bakom ratten
69 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
#3
insane_1 skrev:
Har du komp?
Sitter kamremmen rätt?
Tändningen rätt inställd?
Satt spridarkontakterna på rätt spridare? (såg att du hade bytt motor)
Provat med annat chip? (som är anpassat för 444cc + Z32 LMM)

Är inte hundra på kompet, det är inte testat.
Kamremmen sitter rätt.
Tändingen ska ställas in i morgon.
Har ett annat chip på väg som jag ska prova med.
Är inte helt hundra att den sitter på rätt spridare.

Får ta och kolla upp det, tack för hjälpen!

Avundsjuka är att se någon annan lyckas med det du själv inte klarar.

40 Inlägg
1 augusti 2011
#4
inte ens varvräknaren rör sig. fick den till att röra sig när en kompis knäckte lite på kabelstammen. kan de även va så illa att nån kabel fattas?


GBR = Galning bakom ratten
69 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
#5
Parne skrev:
inte ens varvräknaren rör sig. fick den till att röra sig när en kompis knäckte lite på kabelstammen. kan de även va så illa att nån kabel fattas?

Har kollat runt lite och vissa har provat att ta bort plus och minus från batteriet och låtit det står i typ en timme sen satt dit dom och fått det och funka.
Andra säger att jag ska ta bort säkringen till bränslepumpen och vrida om nyckeln ett tag sen sätta tillbaka säkringen, ifall att den skulle ha blivit sur vilket händer lätt på dessa motorer.

Avundsjuka är att se någon annan lyckas med det du själv inte klarar.


Sök