24 januari 2011
Trådstartare
i helgen bytte jag topplockspackning på polarns bil och såg även över vevhusventen som va igensatt. det va tokstopp i vevhusventen så spola ur alla slangar osv och tillslut fick jag flöde men hann aldrig få det helt rent och torrt när jag satte ihop skiten så funderar på om det är det som gör att bilen blåryker och luktar bränd olja när man kör. den går som en klocka för övrigt men till och från så kan tomgången va ojämn nu också och pendla mellan 500rpm och 1500rpm. men bara hänt vid 2 tillfällen. den verkar inte ha dragit varken olja eller vatten sen "renovering". men ryker som fan och luktar skit verkligen. kan jag ha mixat ihop nån slang vid turbon eller nåt? hoppas på att det är vevhusventen och man kanske bör köra lite mer så det försvinner? va tycker ni jag ska börja med?
tacksam för tips!
Mvh micke
-den satt som en fläskläpp-