2660
Sök

Hur fungerar inbromsningen på Amcars?

733 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
#1
Ja, jag vet inte hur jag skulle skriva den rubriken för att jag inte vet hur man ska säga det på mindre än ca 100 ord.

Men nu är det så att jag har köpt en Oldsmobile Delmont 88 -67 som har lite problem, bl.a. med att inte reglera gasen ordentligt när man bromsar in. Så bromsar du det minsta för hårt utan att gasa samtidigt så dör bilen. Mig gör det egentligen ingenting då det bara är att vänster bromsa så att man kan ge underhålls gas. Men jag känner ändå att jag vill ha det åtgärdat.

Så vad är det som reglerar gasan? Jag måste veta det och lite om hur systemet fungerar för att eventuellt byta ut eller åtgärda felet. Någon som har några bra idéer på vad jag kan göra?

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

KHRacing
2 augusti 2011
#2
Vakumfel ?

733 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
#3
Mycket troligt. Jag har som sagt inte den blekaste aning om vad det är som ser til att motorn håller rätt varv och att den inte ska dö. vad det än är så är det fel på den saken på min bil tongue

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
2 augusti 2011
#4
Förgasarjustering och en kontroll av vakumslangar borde lösa problemet. Vad har du för fögasare? Det står någonstans på den.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

733 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
#5
Jo men förgasaren är inställd fint men var till en speciallistdocktor med den nu och pratade och handlade lite, och det är ju vakum styrt så ska gå över alla slangar och festen i helgen tänkte jag.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

733 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
#6
RD_87 skrev:
Förgasarjustering och en kontroll av vakumslangar borde lösa problemet. Vad har du för fögasare? Det står någonstans på den.
Ang., förgasaren blev jag lite överraskad, sitter en förbannat söt liten Holley på den big_smile Mer vet jag dock inte just nu.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 174 Inlägg
3 augusti 2011
#7
Dockan skrev:
RD_87 skrev:
Förgasarjustering och en kontroll av vakumslangar borde lösa problemet. Vad har du för fögasare? Det står någonstans på den.
Ang., förgasaren blev jag lite överraskad, sitter en förbannat söt liten Holley på den big_smile Mer vet jag dock inte just nu.
Du har ingen originalförgasare att sätta dit bara för att prova?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 augusti 2011
#8
Dockan skrev:
RD_87 skrev:
Förgasarjustering och en kontroll av vakumslangar borde lösa problemet. Vad har du för fögasare? Det står någonstans på den.
Ang., förgasaren blev jag lite överraskad, sitter en förbannat söt liten Holley på den big_smile Mer vet jag dock inte just nu.
Förgasarlotto alltså. wink Problemet när någon bytt förgasare är att det aldrig stämmer till 100% när det gäller montering & bestyckning, dessutom är det ju inte ovanligt med (jävla)adaptrar på insug o.s.v
Mycket som kan gå fel med andra ord & lätt att få vakumläckage, jag drabbades själv hlet nyligen fast jag tyckte att jag var förbannat nogrann. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...


Sök