Finns många olika varianter på hur man gör.
Enklast är att köpa en tjockare topplockspackning, eller bygga in en kopparpackning ( mkt hållbarare ) istället med en viss tjocklek.
Sen kan man svarva av kolvarna en bit så att komphöjden blir lägre, och då med samma staklängd, mer mellanrum till toppen osv. Är själv lite anti till denna metoden. Materialet i kolvarna är i regel 7mm tjockt så det blir inte så mycket kvar om man ställer sig och svarvar bort en massa.
Sen förbränningsrummen ja. Går helt enkelt till så att du tar en dremel och filar upp så att volymen blir större. Har du sett en topp invändigt så vet du säkert hur det ser ut, men iaf kolven är ju cirkulär med en viss diameter, förbränningsrummen har ofta en rolig form som har en basyta som är betydligt mindre än kolvens area. Då kan man ta och fila upp så arean på förbräningsrummet blir större och då minska klämspalten ( den yta på toppen där det ej är förbränningsrum inuti cylindern ).
Sen hur det ska se ut är en annan femma, finns säkert lika många åsikter och varianter och det som olika regnummer till 740.....