Tjenna! Ska köpa ett slutsteg till min hatthylla där det sitter 2 st RF 6x9.. Men nu till frågan... är det onödigt att löpa för stort steg? kollar lite på detta : http://www.blocket.se/vi/35188308.htm
Eller ska man satsa på ett enkelt 2/4 kanal? Typ detta: Drar det mer ström om det är större o kommer mitt banner batteri klara av att driva 2 st jbl P1222 med ett 1400w steg + det nya steget...? Är inte så superduktig på billjud så ni behöver inte idiotförklara mig direkt...
Ni får gärna länka till sidor där man kan läsa mer om billjud eftersom jag gärna vill lära mig...
Eftersom du redan har ett steg till basarna så är det onödigt att köpa Power 1000 med tanke på att det steget har 5 kanaler, då är R300-4 ett bättre alternativ tycker jag.
Ditt batteri är kraftigt, men om det klarar av två steg beror ju på dels hur mycket effekt stegen tillsammans kan ge och dels hur mycket du brukar vrida upp volymen.
Det är jbl 1400w till basarna.. Spelar inte så högt när jag åker runt men när man ska visa va de går för så vill jag gärna att det finns ström så det räcker till..