3329
Sök

Saab 9000 magnetventil

157 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
hjesan sakffade mej en saab 9000 turbo 95 för ett tag sen.. ägren innan sa ha ahnde monterat en amgent ventil som skulle ge ett antal hästar till... kan det stämma räcker det med det lr måste bilen chipas oxå? tycker det låter konstigt med bara magnetventilen

Ex-08'a
113 Inlägg
6 augusti 2011
nej efter som du har en lättrycksturbo så är inte programvaran anpassad för en magnetventil.
du måste chippa och då aktiverar du magnetventilens funktion. så nej du har inga extra hästar om jag har fattat t5 systemet rätt smile

Bilälskare
283 Inlägg
6 augusti 2011
sätt i en box från en 9000 FTT jag har steg ett liggandes som e te salu..

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

Ex-08'a
113 Inlägg
6 augusti 2011
precis du kan ju sätta i en box från en FTT och gift in den så har du ju 200 hk smile

157 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
klawd22 skrev:
sätt i en box från en 9000 FTT jag har steg ett liggandes som e te salu..

vad sak du ha för de då?

Bilälskare
283 Inlägg
6 augusti 2011
1000:-

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

157 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
klawd22 skrev:
1000:-

okej.. gott går det skicka??? smile

Bilälskare
283 Inlägg
7 augusti 2011
de går ja.. beror på vart den ska skickas:Ptongue

7 276 Inlägg
7 augusti 2011
Eller så chippar du bara din nuvarande box till steg 1 så har du ännu mer.

Bilälskare
283 Inlägg
7 augusti 2011
om han chippar te steg ett lätt så komemr ah ninte få mer.. då funkar inte magnetventilen..

7 276 Inlägg
7 augusti 2011
klawd22 skrev:
om han chippar te steg ett lätt så komemr ah ninte få mer.. då funkar inte magnetventilen..

Du vet inte vad du pratar om.
Steg 1 chip på en styrbox till en LTT är EXAKT samma sak som steg 1 till en fulltryckare.
Senast redigerat av Brains (7 augusti 2011)

157 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
Brains skrev:
klawd22 skrev:

Steg 1 chip på en styrbox till en LTT är EXAKT samma sak som steg 1 till en fulltryckare.

oki men kommer detta funka på min då?

7 276 Inlägg
7 augusti 2011
rob_fs skrev:
Brains skrev:
klawd22 skrev:

Om du chippar din nuvarande box så kommer den att använda magnetventilen precis som den ska och du får ut 225hk eller vad nu steg 1 ger.

157 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
Brains skrev:
rob_fs skrev:
Brains skrev:

Om du chippar din nuvarande box så kommer den att använda magnetventilen precis som den ska och du får ut 225hk eller vad nu steg 1 ger.

oki om jag köper denna istället då? kommer de ge något?

7 276 Inlägg
7 augusti 2011
Då måste du först åka in till saab och gifta in boxen. Dom kan ta allt från lite fixabröd upp till 1000kr för det lilla arbetet.
Eller om startspärren i boxen är borttagen då ska det bara va att plugga in den TROR JAG.
Därefter kommer bilen att gå som en FTT, sitter väl 200hk eller så i dom.

157 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Då måste du först åka in till saab och gifta in boxen. Dom kan ta allt från lite fixabröd upp till 1000kr för det lilla arbetet.
Eller om startspärren i boxen är borttagen då ska det bara va att plugga in den TROR JAG.
Därefter kommer bilen att gå som en FTT, sitter väl 200hk eller så i dom.

okej blev jag lite tveksam:/

7 276 Inlägg
7 augusti 2011
Kolla lite på saab forumet om det finns någon som håller på med T5-suite i närheten utav där du bor.
Det är ett program till datorn som tillåter en att komma in i boxen.
Om någon kan det i din stad så kan dom nog lägga in en steg 1 mapp åt dig relativt billigt.

157 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Kolla lite på saab forumet om det finns någon som håller på med T5-suite i närheten utav där du bor.
Det är ett program till datorn som tillåter en att komma in i boxen.
Om någon kan det i din stad så kan dom nog lägga in en steg 1 mapp åt dig relativt billigt.

okej.. i min box lr den som e tillsalu?

7 276 Inlägg
7 augusti 2011
Det fungerar på alla boxar.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
7 augusti 2011
För att göra allt klart!

1 Du kan köpa en 200hk box, då kommer magnetventilen jobba på "halvfart". Köper du en box som har startspärr måste den giftas in, har den inte det är det bara sätta dit den och se glad ut.
2. Köper du beggat steg 1 så är det samma till alla 2.3t/2.3T mellan 94-98, ej Aero eller 2.0t. Samma sak med startspärr/VSS som för 200hk boxar.
3. Köper du steg 1 från firma så skickar du bara in alla nummer på boxen så kommer det en box som du bara kan plugga in och åka med sen.
4. Finns folk (bl jag) som pysslar med detta på fritiden, gör egna mjukvaror, programmerar själva osv, finns mycket info om det på LBR och STCS:) Har dock blivit lite känslig diskussion då man kan piratkopiera innehållet mellan olika boxar, tjäna pengar på freeware osv så rekommenderar inte öppen om detta allt för mycket!

MVH Hampus

Sök