hjesan sakffade mej en saab 9000 turbo 95 för ett tag sen.. ägren innan sa ha ahnde monterat en amgent ventil som skulle ge ett antal hästar till... kan det stämma räcker det med det lr måste bilen chipas oxå? tycker det låter konstigt med bara magnetventilen
nej efter som du har en lättrycksturbo så är inte programvaran anpassad för en magnetventil. du måste chippa och då aktiverar du magnetventilens funktion. så nej du har inga extra hästar om jag har fattat t5 systemet rätt
Då måste du först åka in till saab och gifta in boxen. Dom kan ta allt från lite fixabröd upp till 1000kr för det lilla arbetet. Eller om startspärren i boxen är borttagen då ska det bara va att plugga in den TROR JAG. Därefter kommer bilen att gå som en FTT, sitter väl 200hk eller så i dom.
Då måste du först åka in till saab och gifta in boxen. Dom kan ta allt från lite fixabröd upp till 1000kr för det lilla arbetet. Eller om startspärren i boxen är borttagen då ska det bara va att plugga in den TROR JAG. Därefter kommer bilen att gå som en FTT, sitter väl 200hk eller så i dom.
Kolla lite på saab forumet om det finns någon som håller på med T5-suite i närheten utav där du bor. Det är ett program till datorn som tillåter en att komma in i boxen. Om någon kan det i din stad så kan dom nog lägga in en steg 1 mapp åt dig relativt billigt.
Kolla lite på saab forumet om det finns någon som håller på med T5-suite i närheten utav där du bor. Det är ett program till datorn som tillåter en att komma in i boxen. Om någon kan det i din stad så kan dom nog lägga in en steg 1 mapp åt dig relativt billigt.
1 Du kan köpa en 200hk box, då kommer magnetventilen jobba på "halvfart". Köper du en box som har startspärr måste den giftas in, har den inte det är det bara sätta dit den och se glad ut. 2. Köper du beggat steg 1 så är det samma till alla 2.3t/2.3T mellan 94-98, ej Aero eller 2.0t. Samma sak med startspärr/VSS som för 200hk boxar. 3. Köper du steg 1 från firma så skickar du bara in alla nummer på boxen så kommer det en box som du bara kan plugga in och åka med sen. 4. Finns folk (bl jag) som pysslar med detta på fritiden, gör egna mjukvaror, programmerar själva osv, finns mycket info om det på LBR och STCS:) Har dock blivit lite känslig diskussion då man kan piratkopiera innehållet mellan olika boxar, tjäna pengar på freeware osv så rekommenderar inte öppen om detta allt för mycket!