11 augusti 2011
Trådstartare
Hej allihopa, jag har en bmw 525 tds -92 som det tidigare har suttit mekpump på och nu efter jag har bytt tillbaka till elpumpen så går den inte som den ska.
Som sagt så hade jag mekpump men den har skrotat så kan ej använda den längre, den gasar man ju med wire på. Nu när jag har monterat tillbaka min elpump så får jag den inte och gå som vanligt. Bilen startar och går utan problem dock så knackar den skapligt mycket, sen så kan jag inte gasa med den? Har använt mätinstrument etc och kollat så att gaspotentiometern är okej och det ska den vara men ändå så går det inte att gasa, bilen går endast på tomgång eller så lägger den av.
När man startar den så kan man gasa om man håller fullgas vid start och då klarar man hålla den uppe i varv ett litet tag sedan sänker den sig i varv och tillslut går det inte att gasa alls, den ställer sig alltså på tomngång på ca 500varv och hur mycket man än gasar så är det inte ett liv. Vad kan vara fel? någon som har råkat ut för samma grej ? Behöver hjälp så fort som möjligt så ös in tips om vad det kan vara snälla!
MVH Jon