2576
Sök

Volvo 740 88 startar inte.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 augusti 2011
#21
140Kpa är för lågt soppatryck, borde hamna krin 250Kpa med BTR inkopplad. Dessutom måsta jag hålla med haggen90 till viss del, ett komptryck på 8,0 är inte direkt imponerande siffror om den inte är kompsänkt eller race-kam.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

467 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
#22
RD_87 skrev:
140Kpa är för lågt soppatryck, borde hamna krin 250Kpa med BTR inkopplad. Dessutom måsta jag hålla med haggen90 till viss del, ett komptryck på 8,0 är inte direkt imponerande siffror om den inte är kompsänkt eller race-kam.

okej men den borde ju gå igång på 8 bar? just nu vet jag inte vad det är för kam på. den kan vara kompsänkt det vet jag inte det är inte jag som plockat ihop den där motorn. blocket är B230K block kolvarna vet jag inte men det är inte b230K kolavar i alla fal och sen är det 530 topp men det är ett ihop plock det där

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
5 augusti 2011
#23
Daniel_89_Boy skrev:
RD_87 skrev:
140Kpa är för lågt soppatryck, borde hamna krin 250Kpa med BTR inkopplad. Dessutom måsta jag hålla med haggen90 till viss del, ett komptryck på 8,0 är inte direkt imponerande siffror om den inte är kompsänkt eller race-kam.

okej men den borde ju gå igång på 8 bar? just nu vet jag inte vad det är för kam på. den kan vara kompsänkt det vet jag inte det är inte jag som plockat ihop den där motorn. blocket är B230K block kolvarna vet jag inte men det är inte b230K kolavar i alla fal och sen är det 530 topp men det är ett ihop plock det där

Absolut ska den gå på 8 bar, men bränsletrycket är ju klart tveksamt. Prova att bogsera igång den? När man har hållit på länge med att försöka starta så kan de ju sura & jävlas i största allmänhet. Den har ju gått förut och den enda felkoden kan ju leda till att kallstarten ligger på hela tiden eller att den inte fungerar alls, och då kan det ju bli lite tjurigt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

467 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
#24
får prova att bogsera igång den inan jag river ner toppen. men var ju dte som var så lustigt den bara tvär dog då när jag körde med den. men kan även notera att drarman runt motorn för han då här man att det pyser lite men det gör det även på en av dom andra bilarna som går. men sen är det som något fjäder liknade knarade ljud men hör inte riktogt var det kommer ifrånok om det är toppen eller om det kan vara från sväghjulet

467 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#25
Problemet är löst. väldigt lätt fel men inte varit med om det. men det var bara nippeln som håller kamaxeldrevet på plats hadde  gått av så drevet hade flyttatsig. nu funkar den igen smile tack för alla svar MVH// Daniel

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 augusti 2011
#26
Daniel_89_Boy skrev:
Problemet är löst. väldigt lätt fel men inte varit med om det. men det var bara nippeln som håller kamaxeldrevet på plats hadde  gått av så drevet hade flyttatsig. nu funkar den igen smile tack för alla svar MVH// Daniel

Det verkar inte vara helt ovanligt, har hänt på fler bilar om man kollar runt lite på forumet.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

467 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
#27
RD_87 skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
Problemet är löst. väldigt lätt fel men inte varit med om det. men det var bara nippeln som håller kamaxeldrevet på plats hadde  gått av så drevet hade flyttatsig. nu funkar den igen smile tack för alla svar MVH// Daniel

Det verkar inte vara helt ovanligt, har hänt på fler bilar om man kollar runt lite på forumet.

ja och det blir ju lite trycka på dom. men jag har slupit det på min andra 3 st 740 och min 940

467 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
#28
jusdet det var det med. kan jag byta till backa till dom gröna spridarna igen? eller kommer jag att bränna något då?


Sök