3378
Sök

Byta airbag ratt Audi A4 -96

26 Inlägg
13 augusti 2011
Trådstartare
Hej har en ful 4-ekrig vinyl ratt med airbag i min. Men hitta en s-line läder 3-ekrig airbag ratt på bildemonteringen. Hur gör man för att byta? Eller ska man lämna in nånstans och få det gjort?

9 Inlägg
13 augusti 2011
jag rekomenderar dig att åka till en verkstad med kunskap om airbags för om du råkar göra fel så löser du ut airbagen och det brukar inte vara så mysigt tongue

76 Inlägg
13 augusti 2011
koppla bort + polen på batteriet byt ratt och när du är klar så vrid på tändingen öppna dörrarna och sen sätter du tillbaks pluspolen KLART!! och du ska inte få nån felkod heller smile

så gjorde jag på min a4-97.

477 Inlägg
14 augusti 2011
jag har alltid blivit lärd att "minus" ska aldrig ska "sitta ensam" på ett batteri! vet inte riktigt varför men misstänker att det har nått med gnistbildningen att göra. lossa alltid minus först!

tänk på att det ligger ofta kvar en "reservspänning" till airbagen så ska man göra det korrekt ska man vänta ett par minuter innan man börjar pilla! smile
sen är det alltid viktigt att vara försiktig när det gäller airbag oavsett om den är helt urkopplad... är en jäkla kraft i en sådan laddning...

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

Avstängd
10 388 Inlägg
14 augusti 2011
Här har du en guide; http://www.zervos.se/Byta_till_Sportratt.htm

Det är visserligen inte till A4:an, men proceduren är mer eller mindre den samma. HUruvida man ska lämna in det o få det gjort? Ptja, beror väl på hur hemma man känner sig på att skruva osv. I detta fall gäller väl mer än vanligt att verkligen ta det lugnt o inte stressa.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök