3947
Sök

Sjukande Broms.

15 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Jag har problem med mina bomsar, Jag har renovera min bromsok med lyckat resultat, men sedan när jag hade moterat ihop allt så hände detta, jag luftade bromsarna precis som man ska och när bilen är avstängd så är bromsen som vilken annan bil som hällst, men när jag startar bilen så sjuker bromsen rätt så långsamt ner i botten, men det är full bromsvärkan på alla hjul.  (inga lekage nånstans, ingen luft i sysemet, och jag har testat med en annan huvudbromscylinder som jag tagit från en annan bil och det blev ungefär samma sak, men lite sämre)
någon som vet vad som ska bytas, om det är servon eller huvudcylinder som man måste köpa?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
20 januari 2007
Hej, prova att pumpa ett par ggr och lyft pedalen mellan gångerna och se om den tar normalt då, gör den det så vänder inte cylindern helt för att "ladd om" med bromsvätska, antingen är cylindern kass lr så kärvar pedalen lite för att komma ända upp och vända...

15 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
Okej, jag vet att pedalen inte körvar, så då blir det ny huvudcylinder, tack för svaret. (har hört från andra håll me att de e den ja ska byta)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 januari 2007
Lycka till (hur det nu ska egentligen ska misslyckas på en bil med så mkt plats överallt) tongue

15 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
haha, ja den lättaste bilen man bara kan mecka me wink

Gear Heads Göteborg
156 Inlägg
21 januari 2007
Har du luftat ordentligt? Finns det luft i systemet kan pedalen sjunka

15 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
Jo det har jag, fick hjälp av en erfaren mekaniker me många år på nacken förut, så ja tror ej att han gör det misstaget

Sök