2101
Sök

Relä klickar samt bilen dör under körning

23 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
har en audi a4 1,8 ts som bilen har dött under körning och starta igen, men nu startar den inte samt att när jag vrider på tändningen klickar det från ett relä låter det som. är det relä till bränsla pumpen lr?? tacksam för svar star motor och sånt funlar som det ska.

379 Inlägg
31 juli 2011
Hej på dig har du fått något svar på vad det  är än? Annars vet jag av en kille som kanske kan hjälpa dig & din fina bil hör av dig i såfall!! MVH/ BlackPearl

1 365 Inlägg
31 juli 2011
Det bästa vore om du hade möjlighet att koppla in en bränsletrycksmätare i fuelrailen... det finns billiga sådana på biltema mm. Då ser du rätt snabbt om du har något tryck i systemet. De flesta bränslepumpar brukar prima i upp till 3 sekunder om du inte slår på motorn. tyvärr är de flesta orginalpumpar omöjliga att höra när det sker men du kan testa och placera en person nära tanken om pumpen sitter där

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
31 juli 2011
hade exakt samma fel på min, var motorstyrdonet som var ruttet, prova att öppna lådan det sitter i under huven - ta bort plastkåpan som täcker batteriet och bromsvätskebehållaren, styrdonet sitter i en plastlåda framför förarplatsen, sitter med 8mm sexkantsskallar, ta loss samtliga, lyft locket, peta loss klämman som håller motorstyrdonet på plats med hjälp av en smal skruvmejsel. När du kan lyfta motorstyrdonet plocka loss båda kablarna och vänta 15 sekunder, koppla in dem igen och provstarta...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

23 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
tack för tipsen hitils=) jag har i lördags kollat vidare på bilen och vi kom fram till att sopa pumpen hade fått en kortis, så den ska bytas. kan detta dock vara orsaken till att reläet klickar som det gör ?jag är inte så high tech på el problem:P

1 365 Inlägg
2 augusti 2011
tanken är ju att säkringen till bränslepumpen ska gå sönder innan relät men det kan vara ett tänkbart scenario. Säkringen till bränslepumpen är oftast på lägre strömstyrka än relät för att rädda detta från just sådana situationer. Så är ni säkra på att relät är trasigt och inte bara säkringen? ett bra test som jag brukar köra om man inte har en multimeter är att ta ett relä med samma färg från en mindre viktig funktion till soppapumpen så ser ni om relät är trasigt när ni fixat ihop allt

23 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
nu har man fel kodat bilen, air bagen,temp givar kontakten,spjäll huset, men inget av dom 3 sakerna förklarar varför relä klickar oavbrutet, det som är testat på bilen nu är bytt relä,bytt soppa pump,kollat säkringar, fort samma fel, har fått ytligare tips om att det kan vara  batteriet,kontroll dosan,larmet, sitter just nu med dåligt humör och kommer inge vart.
richtenb jag håller med dig där men inget av dom är trasigt lr har flygit,
det roliga är att när man tar bort säkringen till pumpen slutar relä klicka, lr om man tar bort kontakten till pumpen men vid kontakt klickar det,som sagt byte pumpen men det fortsatte ändå.mvh

1 365 Inlägg
5 augusti 2011
DU måste nog tyvärr mäta före och efter relät och se om du har kräm....
Har du kopplat pumpen direkt till 12V så du är helt säker att den funkar?

23 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
ja pumpen går som den ska ,nån tipsa om att det ev kunde vara ett start/stopp spärr som hade slagit ut?

379 Inlägg
7 augusti 2011
Hej min vän! Jag ska prata med en kille på Berners i H-Sand om han kan hjälpa dig och din kärra! Mvh /BlackPearl

23 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
hej blackpearl tack för det men har haft en kille från bernes som har varit o fel kodat bilen men ingen av oss vart klokare:/ men nu står bilen på en verkstad efter mycket om och men och har jag tur blir den klarv till fre. kände att jag tappade allt mitt tålamod nu vad det gällde bilen så nu vart det en verkstad så får dom slås med det problemet:P

379 Inlägg
8 augusti 2011
Hej igen jag hoppas att trion kan komma på lördag wink Till Sandslån & sedan på kvällen crusingen i K-Fors:) Vill ha lite sällskap vid min monter smile Är hyffsat närvös:D

23 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
självklart hoppas bara bilen är klar då=)  det går nog bra=)

379 Inlägg
14 augusti 2011
Hej ska du upp till UMEÅ GATEBIL UTSTÄLLNING den 20/8 Jag hoppas att trion kan åka då iallafall;) Hör av dig Lycka till igen

Sök