2606
Sök

Knappar på Värme reglage fel på bmw 525 touring e34!

10 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
som rubriken...

knapparna som sitter till vänster brevid värme reglage är ur funktion ( ac, bakrutevärmare, och cirkaltionsluft)
funkar inte dom bara blinkar 2-3 gånger snabbt när man trycker på dom och blinkar konstant när man håller in dom, har bytt ut den enheten 2 gånger men samma fel står kvar.

kan det vara kontakten?

eller är de något standard fel?

tipps om hur jag får de att funka?

tacksam för svar. de är så jäkla varmt att åka runt utan ac.

mvh Hampa

BÄEMWÄ?? Hor stauvas dä?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 augusti 2011
Är det alla knappar som reagerar på detta vis eller endast dem med grön belysning som styr klimatanläggningen? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

10 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
De är den till bakrutan som blinkar nu, resten e de släkt när jag trycker... :-(

BÄEMWÄ?? Hor stauvas dä?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 augusti 2011
hampa_ skrev:
De är den till bakrutan som blinkar nu, resten e de släkt när jag trycker... :-(

Ok, hade inte koll på att den hade samma indikation på fel. Jag har egentligen ingen aning utan tar till en gissning, har du kollat om kablarna till bakluckan är hela? Det är ett klassiskt konstruktionsfel på 5-serie Touring att dessa skavs där de löper genom gångjärnen och det kan orsaka bokstavligen talat alla sorters fel.

Angående AC vet jag inte, men är inte systemet ok och framför allt fungerar inte de fläktar som hör till systemet kan det uppträda så. Har själv varit med om det i en E34, där var det kylfläkten i fronten som var bortplockad och därför gick systemet som vanligt (=Fungerade knappt, slut på gas sedan flera år) i lägen denna inte behövdes. I det andra fallet så tändes inte lampan när man tryckte på knappen, men felindikerade när den hölls inne.

Hoppas det är till någon hjälp. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

10 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
man tackar för svaret... ska kolla upp detta så fort jag kan... big_smile tack för att du tog dig tid smile

BÄEMWÄ?? Hor stauvas dä?

Sök