3552
Sök

Audi s4 som inta laddar

11 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
tja jag har nyss köpt en audi s4. Och efter 2 veckor så slutade turbosarna att ladda helt. den går klockrent på tomgången men sen när jag kör så laddar han inte över huvudtagat. vi har kopplat in dator och kolla om det är någe fel men den visar inget. vad kan det vara för fel?

skulle vara tacksam för alla svar jag får, tack på förhand!

1 353 Inlägg
15 augusti 2011
har du laddtrycksmätare i bilen?
vad visar den?  - nånting på tomgång o sen 0 när du gasar eller?

kika på hur wg-klockorna samt wg-armarna mår.
lossa snorklarna(slang mellan lmm->turbo) och känn på impellrar

191 Inlägg
15 augusti 2011
Läckage på tryckrör kanske? men har du luftmassemätare så brukar den gå dåligt redan på tomgången då! på supran hade jag ingen lmm och när jag sköt intercoolern var den stabil och fin på tomgången men hade inget ladd smile

Mvh wink

Man måste våga dö för att kunna leva

11 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
till crille88: ne tyvär jag har ingen laddtrycksmätare så jag vet inte vad den visar hmm men ska kika på inpellern smile
Senast redigerat av perrraa (15 augusti 2011)

11 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
okej tack det ska jag kolla smile

982 Inlägg
15 augusti 2011
standard på s4a är ju magnetventilen till laddet, avgastempgivarna , lmm

de hoppar inte igång och börjar ladda en stund om du vrider av/på tändningen medans du kör ?

1 353 Inlägg
15 augusti 2011
perrraa skrev:
till crille88: ne tyvär jag har ingen laddtrycksmätare så jag vet inte vad den visar hmm men ska kika på inpellern smile

om du inte har mätare, hur kan du då veta att den inte laddar? :S
jao kika på att smile

11 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
Crille88 skrev:
perrraa skrev:

om du inte har mätare, hur kan du då veta att den inte laddar? :S
jao kika på att smile

jag känner ju när laddet ska dra men det händer ingen ting och jag hör inget av turbosarna hmm

11 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
EmilErik skrev:
Läckage på tryckrör kanske? men har du luftmassemätare så brukar den gå dåligt redan på tomgången då! på supran hade jag ingen lmm och när jag sköt intercoolern var den stabil och fin på tomgången men hade inget ladd smile

Mvh wink

okej men hur är lättaste sättet att kolla om det är läckage då? yikes finns det ingen sorts spår vätska eller nå?smile

hur går det med nya leksaken då?wink

11 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
Beeenny skrev:
standard på s4a är ju magnetventilen till laddet, avgastempgivarna , lmm

de hoppar inte igång och börjar ladda en stund om du vrider av/på tändningen medans du kör ?

jag har inte kollat det men ska kolla om det funkar då smile men vi provade att köra magnetventilen manuellt i datorn men den knäppte som den skulle men kan det vara fel på den iaf?

1 353 Inlägg
15 augusti 2011
om du har läcka så hör de det, ganska väl, de väser rätt ordentligt i motorrummet under gaspådrag..
gällande mv så hade du fått fram felkoder om den var kass..

som ja sa tidigare, kolla så wg-armarna funkar som dom ska o känn på impellrarna..
ingen idé vi sitter här o spekulerar över nätet, någon (DU) måste ut o göra nåt på bilen för att utesluta saker och ge dig fler tipps.
ett hett tips är iaf att ha en laddtrycksmätare så du se om dom laddar 0 eller 0,1-0,3 osv. det säger rätt mycket om problemet..
att se över alla slangar o rör osv kan juh va en bra start iaf..

93 Inlägg
16 augusti 2011
Kolla Y-slangen på spjällhuset "förgreningen" brukar spricka på undersidan samma gäller f-slangen som sitter till vänster om spjällhuset framefrån sett. Sätter mina 5 spänn  på något utav dom..

11 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
kolvringen_ skrev:
Kolla Y-slangen på spjällhuset "förgreningen" brukar spricka på undersidan samma gäller f-slangen som sitter till vänster om spjällhuset framefrån sett. Sätter mina 5 spänn  på något utav dom..

okej tack ska kolla imorgon smile

Titel
15 Inlägg
17 augusti 2011
Om bilen är slö och inte har någon felkod så brukar ju luftmassamätaren kunna vara sönder på dem och bli piggare om man drar ur kontakten till den, om du nu inte är säker på att det verkligen är laddtrycket som spökar.

11 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
kilowatt skrev:
Om bilen är slö och inte har någon felkod så brukar ju luftmassamätaren kunna vara sönder på dem och bli piggare om man drar ur kontakten till den, om du nu inte är säker på att det verkligen är laddtrycket som spökar.

det har jag provat och det vart ingen skillnad hmm

Sök