3327
Sök

Extraktor på B230E. Ta bort eller Plugga EGR?

Fordons tekniker
53 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
#1
Är så att jag köpt ett Extraktor grenrör.
Men då är EGR-röret som går in i vanliga grenröret ivägen, och finns ingen port i nya grenröret.
nån som gjort detta tidigare? kanske har några tips.

Från EGR-ventilen går det en vaccumslang, och sen ett rör upp i insuget.
kan man bara ta bort röret som går från grenröret till ventilen och sen stoppa en "försluten" mutter, på ventilen?

Mvh
Mrluvan

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
21 augusti 2011
#2
jag lödde på 10 öringar i toppen som pluggar wink

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

Fordons tekniker
53 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
#3
BunnA skrev:
jag lödde på 10 öringar i toppen som pluggar wink

Du menar Puls-Air,
Jag snackar om EGR.

41 Inlägg
21 augusti 2011
#4
Jag tog bort möget på min 76a, ingen som märker det.


Fordons tekniker
53 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
#5
Mr240T skrev:
Jag tog bort möget på min 76a, ingen som märker det.

Stoppade du bara en skruv i insuget? där röret från ventilen går in.

41 Inlägg
21 augusti 2011
#6
Nej jag svetsade igen hålet i insuget.


Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
21 augusti 2011
#7
BunnA skrev:
jag lödde på 10 öringar i toppen som pluggar wink

ja du ser vad dåligt man läser när man är ny vaken wink haha

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)


Sök