2620
Sök

Volvo 940 ltt trim

258 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
#21
men nu är det så att jag undrar går det att stoppa i et blocket utan att behöva göra om massa el osv ?

bolt på bara? smile
och jag skulle aldrig sätta i det om det inte har renoverat botten å h-profil wink
mvh
Senast redigerat av Ricky9205 (8 augusti 2011)


258 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
#22
någon här som vet hur en v-kam går oså? vilket varv den arbetar på typ ?

smile


258 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
#23
vilken topp av 530 portad osv eller 531 portad osv ? smile


258 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
#24
Nu är det så att jag undrar hur det blir med kompet på min volvo 940 turbo om jag skulle sätta på en topp som är planad 1,2mm och slipade ventiler och större förbräningsrum. Skulle den spika ? Gör planingen till det. Sämre eller bättre om det skulle funka?


SKANK Performence
272 Inlägg
21 augusti 2011
#25
I en turbo bil vill man ha lite lägre komp, det är bättre och håller längre.
Planar man toppen får man motsatt efekt! 531 är att rekomendera! Håller bättre och ger någrra pollar...
Zf låda var jag ochså inne på når jag rasa min låda... Men tyckte inte det var värt dom pengarna... Kan man växla och inte våldar för mycket går det kanon med m90...
Jag kör jämt mot en evo 8 med min 940 och lådan funkar kanon så länge man tar det lite försiktigt... Men åk inte o slappväxla! Då finns det stor risk att lådan går. Va noga med att kopplingen är ordentligt nere, lägg i önskad växel, när du är säker på att växeln ligger i så släpp kopplingen. Vänligt men bestämt smile då håller skiten för en jävla massa:)
Kolvar o stakar klarar 300hk fin fint så länge inte motorn spikar! Finns folk som plockat ut 400 på orginalstakarna...
3" lmm o 968 spridarna med ett chipp är kanon o funkar klockrent! Kopplingen duger om du drar på en 712 tryckplatta, men vill du ha den lite stummare så är en 6 puckad sinter lamel att rekomendera, dom ligger på strax under 1500 kr så det är det värt:) vill du bakaxeln ska diffa lite bättre så finns volvo orginal slungdiff och lameldiff... Annars går det ju svetsa men då brukar drivaxlarna gå ganska lätt när du trimmat bilen... Finns aussi locker diff (vet ej ricktigt hur det stavas hmm ) på bakaxeldelar.se för knapt 4000. Då har du skaffat dig bra saker smile

Vill även tillägga att efter ett tag kommer bustningarna i bakaxeln ge vika... Finns powerflex bustningar som defenitivt är värda att inskaffa ifall du kommer drifta osv med bilen... O dom är inte särskilt dyra heller...

Sen skulle green stuff bromsbelägg behövas runt om samt en bättre bromsolja ifall dukommer använda bilen mycket... Jag kör det men kom trots det bara 3 varv på stora banan på motorstadion i linköping tills bromsarna gav upp... Går ju motorbromsa som jag fick göra innan man kunde åka av banan men det är ett måste att uppdatera bromsarna ifall du ska trimma så pass...

Lycka till med trimmandet!
Mvh

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

258 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
#26
ramb0 skrev:
I en turbo bil vill man ha lite lägre komp, det är bättre och håller längre.
Planar man toppen får man motsatt efekt! 531 är att rekomendera! Håller bättre och ger någrra pollar...
Zf låda var jag ochså inne på når jag rasa min låda... Men tyckte inte det var värt dom pengarna... Kan man växla och inte våldar för mycket går det kanon med m90...
Jag kör jämt mot en evo 8 med min 940 och lådan funkar kanon så länge man tar det lite försiktigt... Men åk inte o slappväxla! Då finns det stor risk att lådan går. Va noga med att kopplingen är ordentligt nere, lägg i önskad växel, när du är säker på att växeln ligger i så släpp kopplingen. Vänligt men bestämt smile då håller skiten för en jävla massa:)
Kolvar o stakar klarar 300hk fin fint så länge inte motorn spikar! Finns folk som plockat ut 400 på orginalstakarna...
3" lmm o 968 spridarna med ett chipp är kanon o funkar klockrent! Kopplingen duger om du drar på en 712 tryckplatta, men vill du ha den lite stummare så är en 6 puckad sinter lamel att rekomendera, dom ligger på strax under 1500 kr så det är det värt:) vill du bakaxeln ska diffa lite bättre så finns volvo orginal slungdiff och lameldiff... Annars går det ju svetsa men då brukar drivaxlarna gå ganska lätt när du trimmat bilen... Finns aussi locker diff (vet ej ricktigt hur det stavas hmm ) på bakaxeldelar.se för knapt 4000. Då har du skaffat dig bra saker smile

Vill även tillägga att efter ett tag kommer bustningarna i bakaxeln ge vika... Finns powerflex bustningar som defenitivt är värda att inskaffa ifall du kommer drifta osv med bilen... O dom är inte särskilt dyra heller...

Sen skulle green stuff bromsbelägg behövas runt om samt en bättre bromsolja ifall dukommer använda bilen mycket... Jag kör det men kom trots det bara 3 varv på stora banan på motorstadion i linköping tills bromsarna gav upp... Går ju motorbromsa som jag fick göra innan man kunde åka av banan men det är ett måste att uppdatera bromsarna ifall du ska trimma så pass...

Lycka till med trimmandet!
Mvh

tack tack! ja det får nog bli en 531 topp håller på å letar efter en som är portad osv iaf men vet inte vilken kam jag ska köra på.. ?  aah jag tänkte jag ska sätta på en 712 tryckplatta å byter lamell samtidigt då. har funderingar på att förstärka 3 an oxå lite rädd att den ska rasa..  ja den aussi locker diffen har jag kollat på  den ska ju vara bättre när man driftar låser ju 100% och fri släpper när man släpper gasen. sen sa de på hemsidan att upp mot över 250 hk så ska lamell diffen inte vara så bra längre får då slits den.. du får gärna kolla min projekt tråd. kan vara skönt med lite folk som lägger in någon hjälpande bra kommentar eller tips ibland ibland smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=211901


SKANK Performence
272 Inlägg
21 augusti 2011
#27
Ricky9205 skrev:
ramb0 skrev:
I en turbo bil vill man ha lite lägre komp, det är bättre och håller längre.
Planar man toppen får man motsatt efekt! 531 är att rekomendera! Håller bättre och ger någrra pollar...
Zf låda var jag ochså inne på når jag rasa min låda... Men tyckte inte det var värt dom pengarna... Kan man växla och inte våldar för mycket går det kanon med m90...
Jag kör jämt mot en evo 8 med min 940 och lådan funkar kanon så länge man tar det lite försiktigt... Men åk inte o slappväxla! Då finns det stor risk att lådan går. Va noga med att kopplingen är ordentligt nere, lägg i önskad växel, när du är säker på att växeln ligger i så släpp kopplingen. Vänligt men bestämt smile då håller skiten för en jävla massa:)
Kolvar o stakar klarar 300hk fin fint så länge inte motorn spikar! Finns folk som plockat ut 400 på orginalstakarna...
3" lmm o 968 spridarna med ett chipp är kanon o funkar klockrent! Kopplingen duger om du drar på en 712 tryckplatta, men vill du ha den lite stummare så är en 6 puckad sinter lamel att rekomendera, dom ligger på strax under 1500 kr så det är det värt:) vill du bakaxeln ska diffa lite bättre så finns volvo orginal slungdiff och lameldiff... Annars går det ju svetsa men då brukar drivaxlarna gå ganska lätt när du trimmat bilen... Finns aussi locker diff (vet ej ricktigt hur det stavas hmm ) på bakaxeldelar.se för knapt 4000. Då har du skaffat dig bra saker smile

Vill även tillägga att efter ett tag kommer bustningarna i bakaxeln ge vika... Finns powerflex bustningar som defenitivt är värda att inskaffa ifall du kommer drifta osv med bilen... O dom är inte särskilt dyra heller...

Sen skulle green stuff bromsbelägg behövas runt om samt en bättre bromsolja ifall dukommer använda bilen mycket... Jag kör det men kom trots det bara 3 varv på stora banan på motorstadion i linköping tills bromsarna gav upp... Går ju motorbromsa som jag fick göra innan man kunde åka av banan men det är ett måste att uppdatera bromsarna ifall du ska trimma så pass...

Lycka till med trimmandet!
Mvh

tack tack! ja det får nog bli en 531 topp håller på å letar efter en som är portad osv iaf men vet inte vilken kam jag ska köra på.. ?  aah jag tänkte jag ska sätta på en 712 tryckplatta å byter lamell samtidigt då. har funderingar på att förstärka 3 an oxå lite rädd att den ska rasa..  ja den aussi locker diffen har jag kollat på  den ska ju vara bättre när man driftar låser ju 100% och fri släpper när man släpper gasen. sen sa de på hemsidan att upp mot över 250 hk så ska lamell diffen inte vara så bra längre får då slits den.. du får gärna kolla min projekt tråd. kan vara skönt med lite folk som lägger in någon hjälpande bra kommentar eller tips ibland ibland smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=211901

Ska kolla där smile du kan ju ta en titt på min 940... Kollar du på min presentation har du en länk till hur du kan bygga en mätarhållare till mittfläkten smile är det något du undrar så bara skicka pm.

Mvh

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

258 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
#28
ramb0 skrev:
Ricky9205 skrev:
ramb0 skrev:
I en turbo bil vill man ha lite lägre komp, det är bättre och håller längre.
Planar man toppen får man motsatt efekt! 531 är att rekomendera! Håller bättre och ger någrra pollar...
Zf låda var jag ochså inne på når jag rasa min låda... Men tyckte inte det var värt dom pengarna... Kan man växla och inte våldar för mycket går det kanon med m90...
Jag kör jämt mot en evo 8 med min 940 och lådan funkar kanon så länge man tar det lite försiktigt... Men åk inte o slappväxla! Då finns det stor risk att lådan går. Va noga med att kopplingen är ordentligt nere, lägg i önskad växel, när du är säker på att växeln ligger i så släpp kopplingen. Vänligt men bestämt smile då håller skiten för en jävla massa:)
Kolvar o stakar klarar 300hk fin fint så länge inte motorn spikar! Finns folk som plockat ut 400 på orginalstakarna...
3" lmm o 968 spridarna med ett chipp är kanon o funkar klockrent! Kopplingen duger om du drar på en 712 tryckplatta, men vill du ha den lite stummare så är en 6 puckad sinter lamel att rekomendera, dom ligger på strax under 1500 kr så det är det värt:) vill du bakaxeln ska diffa lite bättre så finns volvo orginal slungdiff och lameldiff... Annars går det ju svetsa men då brukar drivaxlarna gå ganska lätt när du trimmat bilen... Finns aussi locker diff (vet ej ricktigt hur det stavas hmm ) på bakaxeldelar.se för knapt 4000. Då har du skaffat dig bra saker smile

Vill även tillägga att efter ett tag kommer bustningarna i bakaxeln ge vika... Finns powerflex bustningar som defenitivt är värda att inskaffa ifall du kommer drifta osv med bilen... O dom är inte särskilt dyra heller...

Sen skulle green stuff bromsbelägg behövas runt om samt en bättre bromsolja ifall dukommer använda bilen mycket... Jag kör det men kom trots det bara 3 varv på stora banan på motorstadion i linköping tills bromsarna gav upp... Går ju motorbromsa som jag fick göra innan man kunde åka av banan men det är ett måste att uppdatera bromsarna ifall du ska trimma så pass...

Lycka till med trimmandet!
Mvh

tack tack! ja det får nog bli en 531 topp håller på å letar efter en som är portad osv iaf men vet inte vilken kam jag ska köra på.. ?  aah jag tänkte jag ska sätta på en 712 tryckplatta å byter lamell samtidigt då. har funderingar på att förstärka 3 an oxå lite rädd att den ska rasa..  ja den aussi locker diffen har jag kollat på  den ska ju vara bättre när man driftar låser ju 100% och fri släpper när man släpper gasen. sen sa de på hemsidan att upp mot över 250 hk så ska lamell diffen inte vara så bra längre får då slits den.. du får gärna kolla min projekt tråd. kan vara skönt med lite folk som lägger in någon hjälpande bra kommentar eller tips ibland ibland smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=211901

Ska kolla där smile du kan ju ta en titt på min 940... Kollar du på min presentation har du en länk till hur du kan bygga en mätarhållare till mittfläkten smile är det något du undrar så bara skicka pm.

Mvh

ja vore trevligt om du följer lite under projektets tid smile ska kolla smile det ska jag göra !


33 Inlägg
21 augusti 2011
#29
Byt till dig en 9-3 eller en 900 (nya) med turbo så chippar du 250hk no problem spinner på 3an och bränslesnål, drivlivan klarar nästan 400hk orginal.

mvh


258 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
#30
Timpan15 skrev:
Byt till dig en 9-3 eller en 900 (nya) med turbo så chippar du 250hk no problem spinner på 3an och bränslesnål, drivlivan klarar nästan 400hk orginal.

mvh

nja vill ha en bakhjuls driven smile  om jag ska byta bil så vill jag nog ha en bmw 330 e46 smile hade en saab 9-5 aero förut gick fint smile saabarna går fint



Sök