I en turbo bil vill man ha lite lägre komp, det är bättre och håller längre.
Planar man toppen får man motsatt efekt! 531 är att rekomendera! Håller bättre och ger någrra pollar...
Zf låda var jag ochså inne på når jag rasa min låda... Men tyckte inte det var värt dom pengarna... Kan man växla och inte våldar för mycket går det kanon med m90...
Jag kör jämt mot en evo 8 med min 940 och lådan funkar kanon så länge man tar det lite försiktigt... Men åk inte o slappväxla! Då finns det stor risk att lådan går. Va noga med att kopplingen är ordentligt nere, lägg i önskad växel, när du är säker på att växeln ligger i så släpp kopplingen. Vänligt men bestämt
då håller skiten för en jävla massa:)
Kolvar o stakar klarar 300hk fin fint så länge inte motorn spikar! Finns folk som plockat ut 400 på orginalstakarna...
3" lmm o 968 spridarna med ett chipp är kanon o funkar klockrent! Kopplingen duger om du drar på en 712 tryckplatta, men vill du ha den lite stummare så är en 6 puckad sinter lamel att rekomendera, dom ligger på strax under 1500 kr så det är det värt:) vill du bakaxeln ska diffa lite bättre så finns volvo orginal slungdiff och lameldiff... Annars går det ju svetsa men då brukar drivaxlarna gå ganska lätt när du trimmat bilen... Finns aussi locker diff (vet ej ricktigt hur det stavas
) på bakaxeldelar.se för knapt 4000. Då har du skaffat dig bra saker
Vill även tillägga att efter ett tag kommer bustningarna i bakaxeln ge vika... Finns powerflex bustningar som defenitivt är värda att inskaffa ifall du kommer drifta osv med bilen... O dom är inte särskilt dyra heller...
Sen skulle green stuff bromsbelägg behövas runt om samt en bättre bromsolja ifall dukommer använda bilen mycket... Jag kör det men kom trots det bara 3 varv på stora banan på motorstadion i linköping tills bromsarna gav upp... Går ju motorbromsa som jag fick göra innan man kunde åka av banan men det är ett måste att uppdatera bromsarna ifall du ska trimma så pass...
Lycka till med trimmandet!
Mvh