3665
Sök

Hur ska man kunna dra lågnivå och strömkabel till slusteget i en saab 9-5

2 600 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
hej har köpt steg och 6/9or och ska dra lågnivå och ström kabel men hur ska jag kunna dra det på bästa leta sätt tongue ? steget sitter bak i baget. bilen gäller då en saab 9-5 ifrån 98.

gör som jag kör gubba racer=)

27 Inlägg
23 april 2009
Jag håller på att drar kablar just nu i en saab 9-3og -99

Jag drog lågnivå på passagerar sidan under listen på "dörrkarmen",  och strömmen drog jag likadant fast på förarsidan. Men hur får jag strömkabeln ut i motorrummet?

Saab 9-3 2.0T Vector

27 Inlägg
23 april 2009

Saab 9-3 2.0T Vector

7 Inlägg
23 april 2009
Hej, kan börja presentera mig, Tobias heter jag, kallas Peson, har nyss blivit medlem så det är mitt första inlägg. Haha
Jag har dragit kablar i min 9-5:a, skit smidigt, jag la plus kablen på höger sida och lågnivå på andra sidan. Det finns ett hål i torpedväggen, iallfall på 9-5:an, sitter på höger sida som är skit smidigt att få igenom pluskablen på.  Är det något så är de bara att fråga!
MVH Peson

2 600 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
peeson är det vid motorvärman? eller där man koppla in cupe fläkt  där vid under handsfacket du drogen den då? lätt att  få upp mattan och så?

7 Inlägg
23 april 2009
klimpan skrev:
peeson är det vid motorvärman? eller där man koppla in cupe fläkt  där vid under handsfacket du drogen den då? lätt att  få upp mattan och så?

Yes precis där, , jag har en väldigt grov kabel och det går. Trodde först inte att de skulle gå där för de sitter som nån liten träskiva på insidan av torpedväggen,, masonit elr nått, men de går ändå! smile
Du lossar inte mattan, ta bara bort den innersta skivan under hansfacket, samt listen vid dörren, sen följer du bara med bakåt. Det är jätte smidigt.

Lycka till!

2 600 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
precis så  som jag gjorde idag när jag drog ström och lågnivå funkade fint smile tack så mycket smile

27 Inlägg
24 april 2009
fick igenom den där jag med till slut smile

Saab 9-3 2.0T Vector

122 Inlägg
26 april 2009
Jag får ta och gratulera er...Själv drog jag allt i bilens kabelkanal... tryckte in kabeln fram på bilen och den kom upp under baksätet..  skulle tippa på att det tog ca 1 minut

Ensak.se - Gratis annonsering på Sveriges nya Köp&sälj sajt

83 Inlägg
24 augusti 2011
Jag bumpar en förbannat gammal tråd och hoppas att man får göra detta.

Det är ang. inlägget här ovan. Bilens kabelkanal. Lät väldigt intressant, någon som vet mer om denna? Ska dra ström från batteri till bagage i veckan.

Mycket härj, lite verkstad!

Sök