2662
Sök

Mitsubishi Eclipse, fel på kopplingen eller växellådan?

7 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Hej! Jag ber er medlemmar om hjälp då jag har fått lite problem med min Eclipse.
Möjligt att det finns någon liknande tråd, men hittade ingen med samma slags problem.

Jag körde hem från jobbet igår och stannade vid en stoppskylt. Jag la i 1:an och skulle köra iväg igen.
Någonting hördes då från motorutrymmet, ett relativt dovt ljud men "metalliskt" sådant.
Sen kom jag inte iväg när jag släppte upp kopplingen och gasade. Jag får i alla växlarna utan problem precis som vanligt. Dock hör man ett ilande ljud när jag släpper upp kopplingen från 3:ans och 5:ans växel. Inte dom andra!
Man kan säga att det är precis som om kopplingen "fastnat" i bottnen. Trycker man ner kopplingen nu så känns det precis som vanligt. Bilen rör sig inte i någon växel alls.

Jag hoppas jag gjorde mig förstådd, och undrar nu: Är det kopplingen som har skadats eller växellådan? Kanske något helt annat? Någon där ute som kan ge några bra tips på vad det kan vara och hur man åtgärdar det.
Tacksam för svar! mvh / Matte

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 augusti 2011
Vad det än är så lär du få ta ner lådan, det finns många möjligheter men jag gissar på kopplingen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök