3362
Sök

Kan den här personen görs något ?

4 005 Inlägg
23 augusti 2011
Rquired skrev:
linuslinje skrev:
Rquired skrev:

Syftet med ett forum som Garaget är att diskutera ämnen, hjälpa dem som inte vet och själv få hjälp på de punkter man brister. Att du tycker svaret på detta ämne är självklart betyder inte att TS tycker detsamma, oavsett om han är 12 eller 92år gammal.

Eller du tycker ett Garaget.org med enbart fullt lärda besserwissrar vore att föredra? smile

Sant, men du glömde även punkten, att ha roligt. Vilket TS lyckades sprida i detta fall. smile

Men det är bra, man ska frukta för sitt körkort om man kör 10km/h för snabbt. Fast det verkar i detta fall med TS beskrivning att det var 10km/h för långsamt?? Då blir trafiken säkrare. smile

Kan man ha roligt på vägen är det förstås mycket roligare!

Men för att lämna ämnet lite, hur kör man "10km/h för sakta" när många av landets vägar har hastighetsbegränsningar som är 30km/h för lågt satta eller mer? Halmstad är en av de orter där de nya gränserna testats, och här skrattar (eller gråter?) man ibland åt 60-skyltar på vägar som mer än väl kvalificerar sig för 100km/h som gräns.

Om man då kör 90Km/h på en sådan väg, är det då 30km/h för fort eller 10km/h för sakta? wink

Offtopic
Det är synd att det är så många idioter (människor djur, bilar osv) som är på vägarna osv, annars kunde vi ha frihet under ansvar i trafiken, vilken fin tanke...

Fri fart. Kör inte fortare än du kan stanna. Vissa vägar går alldeles utmärkt att ligga i 290km/h. Även om det står 90 på skylten. Det är ju lite inviduellt.

Avstängd
10 388 Inlägg
23 augusti 2011
tkd_rille skrev:
Men är dem 18 år någon av dem?. Jag menar var de kompisar???

Nej klart som fan hon inte kan få böter för en inspelning. Dessutom så lär polisen skratta och tala om att man inte får spela in hit och dit hur man nu vill och känner för det.

Nej de är inget bevismaterial.

Spela in får du absolut göra

Lagen är så "klurigt" konstruerad att det räcker att EN av parterna vet om att ett samtal spelas in, för att det ska vara fullt lagligt. Och den som spelar in bör vara fullt medveten om att han spelar in

Men tillbaka till topic, så finns det inga bevis (igen)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

KHRacing
23 augusti 2011
Det spelar mindre /ingen roll vad hastighetsmätaren visar & en sådan ursäkt om att det visade för mkt/för lite till polisen gör att de bara skrattar & skriver ut böterna.

Det är förarens skyldighet att aldrig framför sitt fordon i högre fart än den högsta på plats tillåtna.

C20LET
1 041 Inlägg
23 augusti 2011
Rquired skrev:
Rawad skrev:
linuslinje skrev:
Kul tråd. smile Tobbe 12 år frågar.

hahaha din rackare, o det roliga att alla är snälla o försöker ge svar tongue

Syftet med ett forum som Garaget är att diskutera ämnen, hjälpa dem som inte vet och själv få hjälp på de punkter man brister. Att du tycker svaret på detta ämne är självklart betyder inte att TS tycker detsamma, oavsett om han är 12 eller 92år gammal.

Eller du tycker ett Garaget.org med enbart fullt lärda besserwissrar vore att föredra? smile

´
o vart brinner det hos dig då, sa jag nåt fel?
tyckte bara att det hela vart för roligt tongue

Vi tycker olika vet jag, that's it

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 augusti 2011
Rawad skrev:
Rquired skrev:
Rawad skrev:

hahaha din rackare, o det roliga att alla är snälla o försöker ge svar tongue

´
o vart brinner det hos dig då, sa jag nåt fel?
tyckte bara att det hela vart för roligt tongue

Nej jag tror dock på ordspråket "Det finns inga dumma frågor, enbart dumma svar", och jag vill inte att TS skall behöva känna att han ställt en dum fråga för att någon skrattar åt ämnet eller spekulerar i hans ålder. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

152 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Tack för alla vettiga svar, men visa verkar ej förstå som tex khracing, requierd osv förstår mig precis...

ja e inte 12 år utan tog bara 12 av ren slump, situtationen är alltså, hon körde 80 km/h när hon insåg att hon körde lite fort bromsa hon, d var knappt 80, fick ångest, ringde sin kompis , sa "ja hade tur som stanna innan polis" inte exakt citat men typ så, tjejen spelade in, sa ja ska spela upp detta för polis, okej ja gav era svar till min kompis, hon ringde faktiskt polisen själv o sa det hahahahhahahahhaha, polisen sa du behöver inte vara orolig, precis som ni sa så hade d kunnat vara för o ljuga dvs "spela cool" aja tack för alla svar, allt e löst.. ni hade rätt

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 augusti 2011
Fixa rubriken så den följer rubriksreglerna

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

KHRacing
24 augusti 2011
tobbe12 skrev:
Tack för alla vettiga svar, men visa verkar ej förstå som tex khracing, requierd osv förstår mig precis...

ja e inte 12 år utan tog bara 12 av ren slump, situtationen är alltså, hon körde 80 km/h när hon insåg att hon körde lite fort bromsa hon, d var knappt 80, fick ångest, ringde sin kompis , sa "ja hade tur som stanna innan polis" inte exakt citat men typ så, tjejen spelade in, sa ja ska spela upp detta för polis, okej ja gav era svar till min kompis, hon ringde faktiskt polisen själv o sa det hahahahhahahahhaha, polisen sa du behöver inte vara orolig, precis som ni sa så hade d kunnat vara för o ljuga dvs "spela cool" aja tack för alla svar, allt e löst.. ni hade rätt

Läs vad jag skrev en gång till istället för att hänga ut folk o dumförklara dem.

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
24 augusti 2011
KHRacing skrev:
tobbe12 skrev:

Läs vad jag skrev en gång till istället för att hänga ut folk o dumförklara dem.

Han har nog skrivit lite konstigt.

Undrar om det ska vara punkt efter förstå eller efter KHRacing?

Smoke Tires Not Drugs.

Old school JDM
176 Inlägg
24 augusti 2011
KHRacing skrev:
tobbe12 skrev:

Läs en gång till du med, istället för att sitta och säga att han hänger ut och dumförklarar dig.

"Tack för alla vettiga svar, men vissa verkar ej förstå. Som t.ex. KHracing, Requierd osv förstår mig precis."

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

KHRacing
24 augusti 2011
ME_Racing skrev:
KHRacing skrev:
tobbe12 skrev:

Läs en gång till du med, istället för att sitta och säga att han hänger ut och dumförklarar dig.

"Tack för alla vettiga svar, men vissa verkar ej förstå. Som t.ex. KHracing, Requierd osv förstår mig precis."

Din text här ovan är ej samma som tobbe12´s.

Ett fleplacerat kommatecken eller ej alls utskrivet kommatecken eller punkt kan göra extremt mkt för tolkandet utav en text -  LÄS IGEN

Old school JDM
176 Inlägg
24 augusti 2011
Citerade och la till en punkt så att du ska förstå att han inte hänger ut eller dumförklarar dig. Nog med offtopic nu.

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

Sök